Saturday, October 8, 2011

BERKURSUS DI SURIA CHERATING BEACH RESORT

Kursus dah seminggu berlalu tapi baru nak diceritakan kat sini. Motip?

Tak nak cerita pasal kursus tapi nak share pengalaman kat sana. First time aku ke Cherating walaupun tak pernah tahu jalan nak menghala ke sini. Berpandukan papan tanda dan juga penerangan daripada kawan-kawan, akhirnya aku sampai menjejakkan kaki di hotel dengan selamatnya. Pemanduan selama empat jam ke tempat yang belum pernah aku pergi agak meletihkan dan membosankan. Menyanyi saje lah sepanjang jalan. Perasan retis dalam kete.

Kursus yang mengambil tempoh 3 hari 2 malam ini dihadiri oleh 37 orang peserta dan 4 orang urusetia. Kursus okay la, daripada tak ada kan. Next time lebih baik cari penceramah yang betul-betul boleh bercakap dengan orang dengan nada suara yang jelas dan mampu menguasai sesuatu tajuk tu dengan baik. Itu pendapat aku sebagai peserta yang duduk dalam bilik kuliah yang nak dapatkan ilmu.


Sepanjang kat sana tu, 2 kali aku keluar jalan-jalan ke Kemaman. Dapat lah jugak merasa satar dan keropok lekor orang Ganu ni. Disamping dapat merasa otak-otak Terengganu dan jugak Laksam. Superb best..Next time boleh buat trip ke Cherating semata-mata untuk cari makan kat Kemaman. Motip kan?


Akan aku masukkan Cherating sebagai salah satu destinasi holiday untuk tahun depan. InsyaAllah..




* Pemanduan aku berbekalkan 2 tin Ali Cafe (konon nak tahan ngantuk, tapi terngantuk jugak)
* Berbekalkan jugak air mineral..asyik berhenti kat R&R sebab nak membuang air
* Kete BMW yang sentiasa menjadi pujaan hati aku

* Roadblock kat Karak. Abang-abang polis suka menguji kesabaran saya kan? Ingatkan ada eksiden, rupanya polis jalankan tanggungjawab
* Nasib baik jalan lurus, aman sikit perjalanan aku


* Jalan petang-petang mencari satar, kopok lekor dengan otak-otak.. Misi tercapai, senyum lebar sampai ke tengkuk











* Jammed kat Tol Duta. Nasib badan, sampai KL time orang balik kerja.

Kataku : Masa mula datang, rasa nak cepat balik. Dah 3 hari kat hotel terus rasa tak nak balik.

No comments:

Post a Comment