Monday, February 20, 2012

KENAPA?

Kenapa ada manusia yang suka bergurau tak kena tempat?


Kenapa ada manusia yang tak serius bila bercakap soal kerja?


Kenapa ada manusia yang ambil remeh perkara yang sebenarnya amat berat?


Kenapa ada manusia yang suka mempermain-mainkan kawan yang sedang dalam kesusahan?


Kenapa ada manusia yang suka tengok orang terkontang kanting buat kerja sorang-sorang?


Kenapa ada manusia yang suka marah-marah ( macam aku ) ?


Kenapa dan kenapa?




Kataku :  Malas nak fikir kenapa aku suka kenapakan yang kenapa..

4 comments:

  1. sebab kenapa tu, manusia tu sendiri kurang muhasabah diri sebab tu dia tak ambil peduli apa kesannya dan apa juga orang lain rasa.

    susah nak tegur orang macamni. kat manamana pon wujud. Dari sekolah rendah, sekolah menengah, masuk U, dah kerja, konfemkonfem ada je manusia berperangai macam ni. Kita pon tak boleh lari.

    ReplyDelete
  2. kenapa agaknya ya.. susah jugak ye bila berhadapan dengan situasi begini..

    ReplyDelete
  3. banyak sebabnya..tp yg pasti rambut sama hitam (kecuali kalau dia warnakan rambut..hihi) tapi hati lain lain...we just have to adapt to the situation..k?

    th3b0r3dsha have changed its name to sharidawati.blogspot :)

    ReplyDelete