Tuesday, April 10, 2012

KAWAN INGAT KAWAN

Berchatting-chatting dengan kawan-kawan lama memang seronok. Bukak cerita lama dan bertanyakan cerita baru. Tindakan sama bila berhubung dengan kawan-kawan lama kan?

Satu malam tu, berchatting dengan kawan perempuan yang sama-sama study kat Poli. Dia dah jadi cikgu sekarang ni. Habis diploma, dia sambung degree kat UPSI dan keluar menjadi seorang yang bergelar cikgu.

Masa dia posting awal-awal tu, kena  mengajar kat sekolah di Kluang, tapi sekarang ni kena tukar ke Pasir Gudang pulak. Barulah aku tahu masa chatting aritu. 

Dia cerita yang dia ada pergi wedding kenalan kat Kampung Pasir Putih, kampung aku tuh. Tapi sekarang aku dah pindah. Rumah tu jadi kenangan je.

Seronok pulak berchatting dengan dia bila dia kata masa sampai kat kampung tu, dia terus teringatkan aku. Siap dia hafal alamat tu, " 89 Jalan Muhibbah, Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang"..

Haishhh kuat benor memori dia, sampai alamat umah aku pun dia hafal.

Paling best tu bila dia kata dia lalu kat sekolah rendah, then dia terfikir yang sekolah tu mesti sekolah rendah tempat aku belajar dulu.

Haaaa...ingat senang ke orang nak ingat-ingat kat kita kan?

Paling terharu bila dia kata " saya rasa tempat yang saya lalu tu semua tempat yang Fendi selalu pergi.."

Aku apa lagi, terus berkongsi cerita zaman sekolah dan zaman membesar kat Kampung Pasir Putih tu.

Bila kita selalu baik kat orang,orang mesti ingat kat kita kan? Dan serius, aku tak sangka yang member tu akan ingat aku sampai macam tu sekali kan?

Tau alamat rumah, ingat nama kampung aku duduk..

Aku? Hurmm, itulah kelemahan aku. Susah nak mengingat. Aku cuma tau yang dia asal dari Segamat. Nama kampung dia pun aku tak tau, apatah lagi alamat rumah dia. Sepatutnya aku pun kena jadi macam dia.

Susah nak cari kawan yang sangat mengingati kawan macam tu dan aku rasa aku sendiri pun tak mampu nak jadi macam tu.


* gambar semester akhir masa kat Poli PD..


Kataku :
Nak mencari kawan yang sejati memang SUSAH

No comments:

Post a Comment