Tuesday, July 10, 2012

JANGAN SEDIH

Hidup merantau ni ( bole ke gune istilah merantau? ) banyak cabaran tau..

6 tahun hidup membujang jauh dari family memberi banyak pengajaran dan pelajaran kepada diri aku sebagai seorang manusia yang sudah menjengah dewasa..

6 tahun lepas bila masuk tempat baru, perlu cari kawan baru. kehidupan baru..kerja pun baru, semuanya serba serbi baru..

Kawan kat sini memang tak ramai ok.. Kawan yang baik kat depan sangat-lah RAMAI, nak cari yang betul-betul boleh gelak ketawa, menangis sama-sama memang SUSAH..

Alhamdulillah..nasib baik kat sini aku ada kakak yang sedikit sebanyak boleh menghilangkan rindu pada mak kat kampung walau hakikatnya kitorang selalu bertekak tapi di saat-saat aku tengah susah, dia lah yang sudi hulurkan bantuan.. Bak kata dia " apa guna ada adik beradik kalau tak saling tolong "

Kelas akak aku kan? Pandai berfalsafah..

Tapi itulah hakikat seorang akak, menjadi pelindung dan penolong kepada adik..

Itu cerita pasal akak, ni nak cite pasal kawan plak. Salah sorang member baik aku INSYAALLAH akan berpindah ke KL dari tempat keje dia kat utara tanah air. Katanya masih belum confirm tapi 90% memang akan ditukarkan.

Katanya semuanya dalam keadaan serba salah sebab dia masih sayangkan tempat kerja lama, tapi dah namanya prosedur syarikat kan..Naik pangkat, kena tukar tempat kerja..

Kalau betul dia jadi bertukar, akulah yang paling happy.. Ada kawan yang INSYAALLAH akan dekat dengan aku. Yang boleh berkongsi cerita dan jadi kawan gaduh sebab tak sependapat ( ada kalanya )..

Semoga semuanya berjalan lancar...aminnn

Kataku :
Orang tengah sedih, aku pulak happy

4 comments:

  1. ohh dendang perantau yek? byk bersabar ye ;)

    ReplyDelete
  2. wlupun kdg2 xsepahaman, tp ttp adk-bradik, air dcncang xkn ptus..hihihi...untung juge ade kakak...hehe :)

    ReplyDelete
  3. hihi.itu normal.sy dr umur 13 thn merantau..duduk hostel.jauh dr fmly.lps tu bl blajar kene kat klntn plk..bl kje kat kl plk..fmly kat pahang.hihi..relax je ye?jgn sedih.;)

    ReplyDelete
  4. Bestnyer orang ader kakak, huhu...YM takde kakak, sebabnye YM le kakak...sentiasa nak jadi kakak yang terbaik, tapi..tak tahulah adik2 rasa YM ni kakak kelass ke tak..huhu

    ReplyDelete