Thursday, January 3, 2013

TAHUN 2013

Lupa pulak nak tulis entry pasal tahun baharu 2013. Dah 3 hari kita masuk ke tahun baharu ni, sekejap je masa bergerak dan usia makin meningkat ke satu angka. Menandakan hari tua semakin dekat dengan kita.

Usia hanya pada angka, apa yang penting adalah cara untuk kita mengisi hidup ini sama ada dengan sesuatu yang bermanfaat atau sebaliknya.

Bila masuk tahun baharu, perkara utama yang orang pandang ialah azam. Wowww glemer betul perkataan azam ni kalau awal-awal tahun. Jangan ditanya azam aku sebab setiap tahun azam tetap sama dan kadangkala aku lupa apakah azam aku yang sebenarnya.

Dalam hidup, kalau terlalu merancang pun tak boleh jugak.. Terlalu merancang, kemudian rancangan tak menjadi, memang frust menonggeng lah jawabnya. Sebab tu, kena selalu sebut "kita merancang, Allah yang tentukan".. So, terubat sikit rasa kecewa kalau perancangan kita gagal.

Tahun 2012, pencapaian terbaik aku ialah berjaya membeli sebuah rumah, walaupun sekadar apartment sahaja kan. Tapi inilah satu pencapaian besar yang aku buat. Hurmmm...dan pembelian rumah ni tak pernah aku rancang.. Bermula dengan niat untuk temankan kawan cari rumah untuk dibeli, akhirnya aku yang beli rumah aku sendiri.

Tahun 2013 ni, harapnya ada pencapaian positif yang dapat aku gapai dalam hidup. Mungkin pencapaian menamatkan zaman bujang.. Mungkin? Tak siapa tahu kan??


Kataku :
Hanya tahu merancang untuk bercuti je

2 comments:

  1. hurmmm..maybe lepas ni blh lah js p tumpang mkn nasi minyak...hihi..

    insyaallah jika ada jodoh tak kemana kan...

    ReplyDelete
  2. memang slalu benda yg tk drancg tu la yg blaku.. alhamdulillah awk dpt beli rumah...

    ReplyDelete