Tuesday, December 17, 2013

SAAT UCAPKAN SELAMAT TINGGAL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Dah tiga minggu duduk kat pejabat baru, dah tak kerja kat PICC sebab PICC sudah diletakkan di bawah pengurusan Perbadanan Putrajaya dan diuruskan oleh PICC Sdn. Bhd. Kiranya dah private 100%.

Di"offer" untuk dipinjamkan selama dua tahun dengan kenaikan tiga tangga gaji, oleh sebab ada alasan sendiri, aku tak setuju untuk dipinjamkan. Aku jugak di"offer" oleh PICC Sdn. Bhd untuk berkhidmat dengan mereka dengan tawaran gaji yang jauh lebih hebat dari gaji sekarang, tapi aku tak buta dengan duit walaupun hakikatnya aku perlukan duit untuk hidup. Bukan senang nak bergelar penjawat awam, tak kan aku nak sia-siakan apa yang dah aku terima sekarang ni.

Sekarang ni PICC tinggal kenangan untuk aku. Sekali sekala ada jugak aku datang PICC, jengah kawan-kawan yang masih berkhidmat di sana untuk tempoh dua tahun. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat bermain. Tujuh tahun aku di PICC, tak akan senang-senang aku nak lupakan tempat yang banyak mengajar aku pasal kerja, pasal berdikari, pasal persahabatan dan pasal kematangan.

Aku tak akan mention agensi aku sekarang sebab tempat ni agak membosankan.

 Punch card terakhir En. Zaki di PICC. Yang lain-lain tu mengiringi pemergian je..
pemergian?erkkk

 Ini kek perpisahan untuk aku & Yohaniz. Yang pakai tie tu Yohaniz sbb dia officer. Yang silang panggung tu opcos aku la kan.

Akhirnya.. kitorang berlima punch out untuk terakhir kali di PICC.. 
Selamat tinggal PICC. Sampai jumpa lagi..


Kataku :
Ye..aku pernah jatuh depan Dewan B, PICC. Memang aku kenang sampai akhir nyawa.

No comments:

Post a Comment