Wednesday, January 8, 2014

RAJIN SANGAT BUAT DADIH

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...


Semalam balik kerja takde benda nak buat, so sibuklah buat dadih yang senang sangat tu kan. Arahan semua dah ada, so ikut aje lah. Kalau tak menjadi tu tak tau nak cakap apa sebab memang mudah dan senang.

Cara-caranya :-

Didihkan 3000ml air, kemudian masukkan 100gm gula dan 1 tin susu cair. Kacaukan sampai mendidih dan matikan api. Selepas itu masukkan serbuk dadih jenama JeleA dan kacau dalam masa 5 minit.

Selepas itu, masukkan dalam bekas-bekas kecil dan sejukkan di dalam peti sejuk. Memang best!!!!!




 


Kataku :
Benda senang, boleh la aku buat. Cuba yang rumit, memang tak lah aku nak mencuba kan..






1 comment:

  1. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete