Thursday, March 9, 2017

FENDIxDAPUR | KOLEKSI MASAKAN

Assalamualaikum,

Aku kumpulkan 4 koleksi masakan aku. Masak sendiri semua ni.. Sekadar suka-suka nak abadikan masakan dalam ni. Makanan ni bukan aku masak dalam hari yang sama. 

Kuih keria tu aku buat sebab member request. Bekalan masa hiking di Bukit Puchong.

Kuih karipap tu aku buat sebab bosan duduk rumah time hujung minggu. Kebetulan memang bahan-bahan semua ada, so memasak la kerjanya.

Nasi lemak di hujung minggu. Pun kebetulan bahan ada kat rumah kecuali timun dan bahan-bahan sampingan lain macam kacang goreng dan ikan bilis goreng. So, nama nasi lemak tu adalah "Nasi Lemak Tak Berapa Lengkap".

Last sekali adalah pulut kuning. Sekadar cuba-cuba. Mudah rupanya masak pulut kuning. Pulut kuning ni aku masak guna rice cooker, macam masak nasi. Next time nak cuba masak cara kukus pulak.



aksarafendi

No comments:

Post a Comment