Thursday, June 18, 2009

DUA HATI [FAUZAN DAN SHATINA] PART IV




















Ini Aishah@Ecah@PT (P/O )..orang Batu Pahat


















Dia ni lak Hasni@tikusz@PKP














Ini resit tol dari UPM 














Ini Fendi@driver@pengapit@PT(P/O)















Ahli-ahli JLG 9260 yang nak gi majlis kawin di Kg. Tiga Nenek..
Tudung purple tu Ain



KAMPUNG TIGA NENEK ---- REMBAU ---- NEGERI SEMBILAN

Selesai je majlis perkahwinan di Butterworth pada 31 Mei 2009, kitorang kembali ke Putrajaya untuk melalui hari-hari yang mendatang ( ayat, xleh blah )..pasangan pengantin masih lagi bercuti sebab nak uruskan majlis di Rembau pulak iaitu majlis bagi belah lelaki...

Seminggu menunggu, akhirnya berlalu la hari Isnin, Selasa, Rabu, Khamis, Jumaat...
Tarikh 06 Jun 2009 yang dinantikan sejak tahun lepas, akhirnya menjelma jugak.. hari itu lah hari bersejarah untuk kali ke-2 nye bagi pasangan pengantin yang rasenye da xde baru.

Aku gerak dengan siap baju melayu ( jadi pengapit lagi )..baju purple ni aku beli khas untuk majlis Fauzan ( hargai lah aku..huhuhu ) di Metro Kajang dengan harga RM +++.++
 ( huhuh xmkn 2 minggu ni ), Ain siap ngn baju purple gak ngn tudung lilit yang beli kat Presint 2, Putrajaya, Aishah ngn baju bunga2 puprle ( la..ikut tema ker? ), Hasni memilih baju kurung pink.. kitorang gerak dari Putrajaya pukul 10.00 pagi..tempat pertemuan seperti biasa 
---- PICC----

Tiba kat highway area2 nak ke Nilai, jammed melanda lagi..rase nye masa gi Penang aritu, jammed gak..apa le malangnye nasib...asyik jammed jerk..
Actually Nisa da inform gak yg jalan jammed tapi kitorang mmg da trprangkap da..xleh nak wat pe la..

" Ish jammed le..sakit kaki ni...kejang lak kaki aku ni..Ain,pinjam kaki ko jap wat tekan cluth"

"Fendi, ko ok x?kitorang ni xreti nak bwk kete ni wlaupun msing2 ada lesen"

"Tgk le lorong sebelah kiri kita ni, kete da bersilih ganti da..kenapa kita masih kat sini gak?"

" Ala, tu dorang tu nak masuk susur keluar tu. Sbb tu le dia gune lorong kiri "

Hurm..kena tempuh gak  jammed ni supaya sampai ke tempat nak dituju.
Setelah redah sume, akhirnya dengan kesabaran, kitorang sampai jugak ke Kampung Tiga Nenek, Rembau, Negeri Sembilan..

Majlis berjalan dengan lancar dengan perarakan pengantin dan paluan kompang dari Kelab Kompang ( ada ker?dulu masa kat skola ada ler.. ), dengan bunga manggar di depan, dengan geng2 rombongan pengantin Puan Tina, wah meriah aku rase.. Mmg rase bangga la sbb aku turut serta ngn perarakan ni..da lama xberarak...aku rase dulu aku berarak masa sambut Maulud Nabi tapi masa tu zaman skola la..wahhahahaha

Terima kasih kepada CC Zaiton, Nisa ngan Shikin Ramli ( naik 1 kete ) yang datang, kemudian En. Yuss + Kak Intan + Afif + Nafisa ( 1 famili ), En. Zaki dan isteri, En. Arof dan keluarga, Pn. Zaiton Bi & keluarga dll yang aku xigt lagi sape yang datang...

Aku cuma mewakili pasangan pengantin sbb pengantin xterkata...terlalu gembira gamaknya tu..
















































No comments:

Post a Comment