Monday, September 14, 2009

BERJALAN + CUCI MATA + SHOPPING UNTUK SEKIAN KALINYA..PENAT...

SALAM UNTUK SEMUA..

today is monday..aku cam rase arini aku alami moody monday lak..ehehehhe, rase cam penat, letih, tak larat, xde perasaan nak keje, tension, alami kekacauan jiwa, kecelaruan otak, tekanan perasaan, gila..ha sume aku senaraikan untuk tatapan semua..

Maybe sebab semalam aku ada terima satu berita / cerita yang aku rasa itu lah berita yang paling aku tak nak dengar dalam hidup aku..buat aku sakit hati dan menambahkan "kebencian" aku pada dia..
Aku cuba untuk neutralkan perasaan aku, be profesional and also calm down.. Maybe jugak sebab dah nak tiba musim perayaan ni, so perasaan nak raya ni berkobar2.. Rase nak balik kampung semakin membuak-buak pula rasanya.. Tak sabar nak jumpa mak, adik beradik n sedara mara aku yang lain walaupun aku rasa tahun ni aku tak sediakan duit raya untuk sedara mara semua.. Bajet dah lari la.. Mintak maap yer!!!

Aku nak cerita pasal kisah perjalanan menjelajah masa hari Sabtu lepas ( 12 September 2009 )..
Untuk sekian kalinya, aku, Asrol dan Kazar pergi memenatkan diri jenjalan di bulan puasa. Dari Putrajaya menuju ke The Curve, then bergerak ke Low Yatt, kemudian ke Sungei Wang Plaza, seterusnya ke KLCC, then gerak ke Kampung Baru untuk berbuka puasa, pastu gerak ke Hentian Puduraya untuk beli tiket member seterusnya balik ke Putrajaya semula.. Malam hari lak, kitorang gerak ke Downtown, Cheras untuk mencuci mata lagi..




Kat The Curve kitorang  juz jenjalan sekejap je sebab minggu lepas dah pegi shopping kat Metrojaya. Kali ni plak kitorang tengok-tengok baju kat Brands Outlet.. Baju kat situ memang cantik-cantik dan menarik. Harga pun ok kat situ.. Aku berkenan kat satu kemeja tapi aku terpaksa lupakan baju tu untuk seketika sebab untuk penjimatan aku sendiri jugak.. So, untuk sedapkan hati supaya beli sesuatu, aku beli sepasang baju t berkolar. Sehelai baju kelabu dan sehelai lagi pink kusam. Pink kusam untuk lelaki ea. Jangan salah anggap pulak.



Puas jugak leh meronda keliling The Curve tu sampaikan aku rase penat walaupun aku sebenarnya susah nak penat kalau berjalan shopping. Kitorang singgah kat Metrojaya untuk tengok-tengok apa-apa barang yang menarik perhatian. Rupanya dalam masa seminggu, dorang akan tukar barang-barang. So, Asrol tak dapat nak cari baju yang dia berkenan minggu lepas.

Bila dah rasa puas berjalan dan cuci mata, kitorang pusing-pusing jap then terus je gerak kuar menuju ke area KL lak sebab nak pergi Low Yatt & Sungei Wang Plaza. Pergi Low Yatt sebab nak cari laptop ( member punya ) , then cari handphone.. pergi Sungei Wang Plaza lak nak cari kasut ( tp malangnya xjumpe pun ).


Bila dah petang sket, kitorang gerak pulak ke KLCC. Singgah kat Masjid KLCC untuk solat Asar, berjalan-jalan cuci minda ( kt masjid ), jam da pukul 6.45 petang, kitorang gerak pulak kat Kampung Baru untuk berbuka puasa.. Jalan kat sini jammed masa nak balik.. Actually nak singgah Masjid Jamek Kg. Baru untuk solat Maghrib, tapi kitorang dah terlekat dalam jammed. Kaki dah lenguh tekan clutch & brake tapi terpaksa redahkan jugak.. At last, waktu Maghrib pun terlepas dan kitorang ambik keputusan terus balik. On the way balik, singgah ke Hentian Puduraya untuk beli tiket balik Batu Pahat ( untuk member ).. Jam dah pukul 9.00malam, mata da pedih ( contact lens pakai dari siang )..



Dalam jam 10.00 malam, kitorang selamat sampai rumah..selamat kat Putrajaya. Lepas mandi-mandi dan solat, terus je keluar untuk ke Downtown, Cheras..Niat cuma nak berjalan-jalan je. Asrol lak dia nak tukar seluar yang dia beli minggu lepas.. Sempat lah aku belek-belek baju, seluar tapi tak beli apa-apa pun.. 

Kira dah dua minggu berturut2 kitorang berjalan sakan sampaikan terlajak bangun keesokan harinya.. Dah le tak bangun sahur, solat Subuh pun terlajak jugak..

Tapi, sebenarnya inilah kehidupan yang aku nak kan selama ini. Mengisi masa lapang di hujung minggu dan malam minggu..Hidup diteruskan dan apa-apa pun jadi, Akulah Fendi.


No comments:

Post a Comment