Thursday, August 4, 2011

..OMG...TERLAJAK SUDAH..

As-Salam & Selamat Pagi Semua,

Berbaju batik kuning aku arini. Mood pagi ni?

Erkkkk agak down..

Sebab?

Sebab lambat bangun sahur..

Ada masalah ke kalau lambat bangun sahur?

Ada la..aku cuma sempat makan sekeping roti je.

Makan jugak kan?

Memang la..memang makan, tapi macam tak cukup je..

Orang lain tu selamba je tak bangun sahur, dorang ok je!!

Itu dorang, ini aku..perut aku ngan perut dorang xsama la nyah..

Tu je ke alasannya?

Nak dapat keberkatan bersahur di bulan Ramadhan la..jangan banyak tanya boley x?...

Haaa...pagi tadi, bila aku terjaga, aku rasa suasana sangat berbeza.. Suasana yang tak sama dengan suasana subuh waktu aku bangun sahur. Tengok jam...

“ OMG....pukul 5.42 pagi? ”

Melompat beruk aku dari katil.. Terus bergegas ke dapur, capai air kosong dan sekeping roti untuk alas perut. Tiba je telanan terakhir...

“ Allahu Akbar...Allahu Akbar...”

Tolong...tercekik..tak sempat nak minum air dah.

Semoga sahur aku diterima Allah dan semoga aku mampu berpuasa dengan baik untuk hari ini.. InsyaAllah..

Kataku : Apa aku buat malam tadi sampai terbangun lambat eak?

No comments:

Post a Comment