Wednesday, September 21, 2011

YE SAYA SUKA KURSUS

  
Jangan jeles ye kawan-kawan..adik-adik..kakak-kakak..makcik-makcik veteran dan pakcik-pakcik yang tak berapa nak veteren semua. Aku dapat kursus kat Pahang. Aku bukan bangga sebab dapat kursus kat PAHANG tau. Jangan salah paham lak. Aku bangga sebab aku dapat melebih-lebihkan jumlah kursus aku untuk tahun 2011 ni. Saje je nak kalahkan Cik Ecah. Apa dia ingat dia boleh jadi juara tahun ni? No..No..No.. Abang Long akan cuba memintas occay.


Kursus selama 3 hari ni bermula 28 September sampai 30 September 2011 bertempat di? Kat Suria Cherating, Kuantan Pahang la Incik Fendi. Sape yang ada kat Kuantan eak? Pikir-pikir jap. Sambil selam sambil kentut la. Boleh jumpa kawan-kawan lama yang dah terpisah dek masa dan jarak ( ayat awak sungguh skima occay ). Yang aku ingat, kat Kuantan ada Firman & Ija. Tak pastilah dorang nak jumpa aku ke tak nanti ( sambil mata memandang ke lantai ).

Ok Ok.. Niat nak pergi kursus, bukan nak berjejak kasihan. So balik semula pada topik kursus. Kursus ni anjuran Jabatan Perkhidmatan Awam ( JPA ), bukan senang nak dapat offer kursus dari JPA tau. JPA ni kedeks ( kedekut ) sket. Utamakan anak-anak buah dia aje ( matilah mak kena banned nanti dengan JPA ). Syukur Alhamdulillah sebab kursus ni berkaitan dengan Perkhidmatan. Apa yang aku ingat, kursus ni berkaitan dengan perlantikan, penamatan perkhidmatan, tatatertib dan sewaktu dengannya. Buka semula buku Perintah Am kalau nak dapatkan kepastian.

Aku dengar-dengar jugak ada suara sumbang kata lepas ni kalau pergi kursus yang luar dari Putrajaya, nanti kena buat presentation berkaitan dengan kursu yang dihadiri. Apa punya idea baru lah yang dorang bagi nih. Jeles la tu. Mak occay je kalau nak buat presentation. Tak ada masalah punya. Confidence biar lebih tapi aksi nanti kelam kabut. Haru biru jadinya nanti.

Kataku : Saya suka kursus jauh-jauh sebab nak tengok tempat orang..


No comments:

Post a Comment