Monday, October 24, 2011

AKU DALAM DILEMA..DILEMA..BUAH DELIMA

Aku dalam dilema..

Gedik kan status camtu? Hahhaha dilema sama ada nak submit permohonan sambung study ke tak.. Bila dengar cakap-cakap orang kata buat PJJ ni susah sangat, aku jadi macam down sangat. Rasa macam rendah diri, sebab rasa macam tak mampu nak tempuh kehidupan sebagai seorang yang bekerja dan juga seorang pelajar. Takut-takut kalau tak terkejar kedua-dua benda ni. Nak dapatkan degree, tu memang impian aku..Aku akan cuba dapatkan juga walaupun lewat.

Tak kisah lah kalau orang kata dah terlambat nak study..Bagi aku, itu kata-kata orang yang tebal tahap cemburu dalam diri dia. Aku mencari kepuasan dalam diri. Bukan sebab nak menunjuk-nunjuk, tapi aku nak penuhi hasrat dan keinginan aku. Pedulikan apa orang nak cakap. Orang-orang macam tu, cetek akalnya, tiada kemajuan dalam diri mereka. Tak kisah, kita tinggalkan dahulu orang-orang macam tu.

Dari tadi tunggu nak bayar wang proses online, tapi masih lagi in progress. Ramai sangat ke yang sama-sama online ni? Ish ni lah masalahnya kalau buat kerja last minute, jadi lah macam ni. Dalam slip permohonan, disebut tarikh akhir hantar dokumen pada 04 Disember 2011, tapi aku ada terima SMS lak suruh hantar pada 28 Oktober 2011. Mana satu yang betul ni. Tak apalah, kalau sempat aku hantar. Tawakal aje lah, kalau-kalau sempat diproses kan?


Kataku : Sekejap semangat, sekejap tak semangat..aduhhh mana semangat ni pergi?



1 comment: