Thursday, December 29, 2011

BILA NAK DAPAT DURIAN NI?

semua maklum kan yang sekarang ni durian dengan rambutan berleluasa kat mana-mana..

aku ni nak kata hantu durian tu, tak mungkin la jugak tapi kalau benda dah ada depan mata, memang berbijik-bijik la jugak aku telan..

nak dijadikan cerita, sejak mula musim durian aku memang teringin nak makan tapi bila part nak membeli tu yang aku sangat malas..

bukan malas sebab kedekut duit, malas nak membawak masuk kereta & bawak naik ke rumah.. maklum la kan, rumah atas rumah..nak naik lif lagi..

asalnya aku dah plan dengan member-member yang sama-sama bercuti kat Pangkor tu..kitorang ni kononnya nak makan duit kat tepi jalan je..dah alang-alang kat Perak kan time tu, so ingat nak singgah beli durian & makan kat tepi jalan..

Malangnya kitorang ni kesuntukan masa dan tak berkesempatan nak kenduri durian..angan-angan tinggal angan-angan je lah ye.. so masa gerak balik dari Perak ke KL tu, ada jugak lah gerai-gerai durian tepi jalan.. oleh sebab hujan sepanjang jalan ditambah lagi kitorang nak cepat sampai KL, terpaksa batalkan hasrat hati nak menyinggah..

Bila dah sampai rumah baru lah asyik teringat-ingatkan durian..sampai sekarang masih belum kesampaian nak makan durian.. 

padahal kat Dengkil tu ada je orang jual durian kan..so berbalik la kepada alasan utama aku tadi yang aku malas nak bawak balik rumah..ada je jalan ke dua kan? boleh je kalau nak makan kat situ je..tp rasa-rasanya kalau kat Dengkil tu agak kurang feelnya sebab betul-betul tepi jalan & dekat dengan bus stand.. 

bile la agaknya dapat makan durian ni?....

Kataku : Orang malas memang rugi


No comments:

Post a Comment