Monday, August 13, 2012

CASHIER YANG SLOW

Sabtu lepas kan aku pegi Mid Valley jalan-jalan, so singgah kat Reject Shop. Bila dah berkenan kat sehelai dua baju, so aku pegi beratur nak bayar..

Kedudukan aku macam gambar kat bawah ni :-


* Aku ambik line kiri sebab kat kaunter bayaran cuma ada sorang je yang tengah bayar

* Kat depan aku ada stroller, then datang lah dua orang husband & wife yang non-muslim berdiri depan aku

* Oleh sebab ada stroller, so aku ingatkan dia memang dah letak tanda yang dia tengah queue

* Bila orang yang kat kaunter tu dah habis bayar, dia terus tolak stroller tu.. Maksudnya orang depan aku nih memang potong barisan aku

* Oleh sebab tahap kesabaran yang tinggi, aku diamkan je..biarkan dia bayar dulu..Lagipun baju dia pegang tak banyak pun.

* Datang member aku, dia beratur kat line sebelah kanan dan depan dia ada 3 orang lagi..dah sampai turn member aku, yang aku pulak masih lagi beratur..

* Oleh sebab sakit ati punya pasal, aku pun cakap kat member " lembap gile line aku nih, ko yang baru queue pun dah sampai turn, aku ni dari tadi beratur..entah apa punya tempat"..member aku pun menyampuk " berbual tak habis-habis, macam mana nak cepat.."

* Rupanya masa kitorang bercakap tu, supervisor lalu..terus je dia suruh aku beratur kat line sebelah kanan selepas member aku bayar..maksudnya aku dah potong barisan gak..

Aku pun tak tahu sebenarnya yang buat line tu lembap sebab apa...Yang aku perasan, cashier & customer saling berbual..Aishhh nak beramah mesra pun, tangan kenalah jalan jugak..

So, lepas ni kalau ada benda-benda tak puas ati kat mana-mana kedai, sound je setepek..Biar padan muka..Kita ni dah datang membeli, kena bagi servis yang bagus..Tak berharap nak dapat layanan macam raja, tapi at least respect la..

Kataku :
Besar kuasa customer kan?

1 comment:

  1. betul tu..js prnah terkena..angin je nasib msh cool kalau idak mau hambur je serapah kt dia...kita pun nk cepat jugak kan..takde maaf apa selamba je potong Q....

    ReplyDelete