Thursday, September 20, 2012

DARI PUTRAJAYA KE HATYAI, THAILAND - PART 3


Awal pagi kitorang dah bangun, nak teroka bandar Hatyai lagi katanya. Pergi cari sarapan pagi kat Salma Restaurant. Makan nasi lemak, macam kat Malaysia tak ada nasi lemak kan? Kalau dah lidah melayu, tetap jugak nak masakan melayu.

Pagi tu hujan turun renyai-renyai, terbantut sikit perancangan nak berjalan. Nama pun berjalan kan? So jalan kaki je meredah bandar Hatyai. Member ajak pergi Songkhla, tapi rasa macam tak sempat, so habiskan masa pagi dengan pergi ke Pasar Pagi – Morning Market ( sebenarnya tak tau nama, tapi member aku suka hati je bagi nama Pasar Pagi ).. Ok, Pasar Pagi pun Pasar Pagi lah, yang penting aku nak cari benda menarik kat sini untuk mak aku.

Jalan punya jalan, berkenan kat kain batik. Beli dua helai, sehelai kaler susu, sehelai kaler biru. Asal ada je lah, aku tak bijak nak pilih mana-mana yang best. Sambil-sambil tu cari jugak pulut mangga. Kelassss…kalah ibu mengandung kut, ada jumpa satu gerai tapi perempuan yang jual tu tahap pompuan pelacur kut. Giler kerek je cara cakap dia, cara menjual macam nak bergaduh. Ada aku kesah? Tak ingin kut aku beli kat kedai ko.







Pusing pusing sampai sakit kaki, akhirnya tak ada apa yang berkenan kat hati, so balik semula ke tengah-tengah bandar dan cari souvenior mana yang ada.




 akhirnya, pulut mangga dengan pulut durian dalam tangan..berani bawak durian balik hotel..hahahha

muka jambans lepas puas makan durian

hasil rembatan di Hatyai..semua murah-murah ajo..baik aku shopping kat Msia..

Jam 12.00 tengah hari kitorang check out dan terus gi massage. Buat foot massage je, yang lain-lain tak bernafsu lagi nak mintak diurut. Hahahhaha..Dengan harga 250 bath untuk sejam, rasanya agak berbaloi. Sakit seyh bila kena urut, sampai aku terpikir yang aku tak nak kena urut lagi..Menurut kata tukang urut tu, mungkin sebab otot dan urat aku memang dah sakit, so bila dia tekan sikit je, aku dah rasa sakit yang teramat sangat. Terima kasih sebab buat aku macam nak terkencing masa kena urut, then bila aku cakap sakit, dia boleh gelak-gelak pulak kan? Good job betul minah Thai ni..

Oleh sebab masa banyak lagi sementara nak tunggu pukul 4.00 petang, kitorang meronda-ronda lagi sambil jalan kaki. Chehhhh lecak ketiak aku, tapi ada aku kesah ke?Banyak lagi tempat yang kitorang tak explore rupanya, mungkin lain kali kut akan aku explore, untuk kunjungan yang akan datang. Mungkin…..

Kitorang beli tiket balik Arau on the spot, banyak je tiket kosong. Harga tiket dari Hatyai terus ke Arau RM 9.00 seorang. Memang murah kalau dibandingkan dengan tiket dari Arau ke Hatyai. Faktor negara mungkin yang meletakkan harga macam tu.







Percutian berakhir dengan ucapan babai Hatyai..tak tahulah akan datang lagi ke tak..Mungkin juga akan ke Bangkok pula, tengok perbezaan antara dua bandar.

Kataku :
Saya senyum bila saya suka

1 comment:

  1. jauhnye p tu...hihi
    bestnye pulut durian ...js suka2...

    oppps lupa nk kirim fridge magnet...huhu...baru terbaca pasal percutian awak ni...^^

    ReplyDelete