Monday, May 19, 2014

SAKIT GIGI PART 1

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Gabra plak bila tiba-tiba alami gigi pecah. Gigi geraham sebelah bawah kiri. Tengah sedap duk tengok tv, tetiba rasa macam ada batu dalam mulut. Bila tengok, eh ada serpihan gigi. Ajaibnya.. Aku ni mengunyah batu ke apa ni?

Aku pergi klinik gigi kerajaan dan Alhamdulillah, doktor kata tak perlu cabut, just tampal je sebab gigi masih elok dan masih boleh diselamatkan. Seminggu lepas tampalan, gigi tu pecah balik. Mungkin sebab tampalan tu tak kuat.

Sebenarnya hasil dari gigi pecah ni tak beri kesan sakit pada aku, cuma rasa tak selesa bila makan sebab ada makanan terselit kat celah-celah gigi tu.

Nak dijadikan cerita, kes gigi pecah tak selesai, datang pulak bala lagi satu bila gigi hujung bahagian atas sebelah kanan alami rasa sakit. Mula-mula rasa ok je, tapi lama-lama sakit tu melarat sampai tak boleh nak tidur malam. Ok, kalau dah sakit, jangan kita simpan-simpan. 

Oleh sebab ada 2 benda yang perlu aku buat untuk gigi ni, so aku pergi semula ke klinik kerajaan untuk buat rawatan dan Alhamdulillah, tak perlu nak buat appointment, hari tu jugak doktor tampal semula gigi yang pecah. Dan kali ni lebih kukuh. Untuk gigi yang sakit belah kanan tu, doktor kata gigi masih kuat, gigi tak goyang, gusi ok, gigi tak rosak. Tapi kenapa sakit? Musykil jugak lah kan.. 

Tapi aku cakap dengan doktor yang aku tak nak cabut sebab gigi masih dalam keadaan elok. Doktor cuma cuci dan bagi ubat tahan sakit dan ubat kumur. Konon-konon dengan harapan gigi akan ok lah kan?

Malangnya apa yang aku harapkan tu tak menjadi kenyataan langsung...

Sakit!!!!!!Dan masih lagi sakit!!!



Kataku:
Adakah aku bertahan??

No comments:

Post a Comment