Tuesday, January 6, 2015

BOAT NOODLE, PUBLIKA

Assalamualaikum...

New year aritu takde benda nak dibuat, jadinya Oii ngajak aku pegi Publika. Saje je nak berjalan katanya sebab dia tak pernah jejak kaki ke sana. Aku ni bukan pandai sangat jalan ke sana tapi sebelum ni pernah jugak pergi dan aku cuma ingat landmark Istana Negara Jalan Duta dengan Mahkamah Jalan Duta.


Dengan rasa yakin tak yakin, aku drive je dan Alhamdulillah jumpa jugak Publika tanpa sesat. Well done Fendi!! Takyah nak guna Waze bagai, diri sendiri dah boleh jadi Waze.




Untuk mengisi perut, kitorang singgah Boat Noodle. Sebenornya memang dah selalu dengar nama restoran ni tapi tak pernah nak mencuba. Itu pun, on that day secara tak sengaja terserempak dengan restoran ni. Jadi, kitorang singgah jugak.

Jangan risau pasal status halal sebab ada sijil halal yang dipamerkan.


Kalau nak cuba makan di Publika, ni lokasi restorannya :


Publika Block C5, Level G3 Lot 30a.


Perkara pertama yang aku tanya Oii adalah "kau tau order tak? aku tak pernah makan kat sini"

Villagepeople sangat kan aku ni..


Kalau kau sama spesis dengan aku, jangan risau sebab menu dia tak banyak pun. Tak payah buat2 pening kepala tak tau nak pilih menu yang mana satu. Kau nak order semua menu pun boleh.



yang ni aku cilok dari FB Boat Noodle. Ni je lah menu yang ada. Nampak tak yang N01, N02, N03 dan N04? Yang tu beza dia beef dengan chicken dan jenis sause dia. Aku cadangkan setiap sorang ambik je 4 jenis tu.


yang ni sauce untuk noodle. Aku memula tak paham sangat tapi oleh sebab buat-buat macam paham, so aku main pilih je.

Nak dijadikan cerita, masa masuk dalam restoran tu aku nampak setiap meja penuh dengan mangkuk. Mangkuk yang ditingkat2kan. Macam orang makan shushi tu.






Bila turn kitorang order, kitorang orderlah setiap sorang satu mangkuk je.

Haaaa... rupa2nya portion untuk setiap mangkuk noodle tu sikit je. Bak kata Oii, "2 kali sedut je dah habis mee ni"


Kalau aku plak, sekali sedut je dah habis.. Tangki besar kut.


Nasib baik lah kitorang order menu yang lain2, so takde lah rasa ralat sangat kan.



tak cukup pun nak makan tapi buat-buat macam cukup lah..


picture first before u eat!!!


kau rasa kau kenyang tak?? hahha

Lepas ni kalau aku ke Boat Noodle lagi, aku dah tau camne nak ordernya.. Biar penuh 1 table..Keh3.. Nak cite pasal makanan tu bukan kepakaran aku. Kau cuba je lah nanti ye tapi untuk makanan aku bagi 9/10.. Best!!!



OOTD..perasan..

Nota kaki:

Fruit salad dia pedas menyengat sampai gatal2 kepala aku makan

3 comments:

  1. untuk orang yang kuat makan macam saya...memang payah la, kena order 5 mangkuk sorang tuh :P

    ReplyDelete
  2. bestnya jjcm.lama dah jjcm.on diet. hahahaha. boleh try kat sini ni

    ReplyDelete
  3. kite tak pegi sini tempat high class kitee tak mampu huhuhu.. tapi nape macam menggoda aje aaaadoiyai..

    ReplyDelete