Tuesday, April 28, 2015

MAJLIS APC 2014

Assalamualaikum...

Selesai dah Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2014 Jabatan Perdana Menteri. Lega.. Majlis di Dewan Perdana, PICC.

Dia punya lega tu macam lah aku yang jadi urus setia pulak ye?

Majlis berlangsung dalam 2 sesi. Pagi dan petang dan Pejabat aku punya turn adalah pada sesi petang. Jadi, pagi tu kena masuk opis. Siapkan dulu kerja-kerja yang masih ada. 

Pukul 11.30 pagi aku dah gerak ke PICC sebab disediakan lunch. Jadi, kena isi perut dulu. Selesai lunch, tunaikan solat dan dalam pukul 2.00 petang, aku masuk ke hall dan cari seat yang disediakan.

Nombor giliran naik pentas pula adalah 1686.

Majlis petang dihadiri oleh Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA), Tan Sri Zabidi Zainal. Sesi pagi dihadiri oleh Tan Sri KSN.

Untuk sesi petang takde ucapan. Alhamdulillah.. tak payah ambik masa yang lama dan tak payah dengar orang berucap.

Buku program. Cari nama sendiri dalam buku.

Geng-geng PT(P/O). Yang hujung baju hitam tu EO.


Dah le bergambor pakai hp aku, disuruhnya aku plak yang ambikkan gambor. Ini tidak adil.


Pasukan koir JPM. Bawak lagu dinding dinding Dato' CT tu. Lirik dia "disekelilingmu..ada dinding dinding yang menghadangi..menghalangi"..apa eak tajuk lagu tu?


Layan koir lagi. Turn kitorang lambat sangat.




Suasana dalam dewan. Meriah dengan warna merah.


Time ni melayankan persembahan nyanyian dari Istana Budaya. Dorang perform kat stage tepi.


Sempat aku snap gambar member ex-PICC. Yang tengah ambik sijil tu Haziman, yang tengah tunggu turn tu Mawi. Bukan Mawi AF tu.


Majlis keseluruhannya habis dalam pukul 5.00 petang. Sejurus habis, Ketua Pengarah Pejabat aku minta bergambar beramai-ramai. Tapi sampai hari ni, aku tak ambik lagi softcopy gambar tu. Lain kali je lah mintak.

Gambar dalam hall tak banyak aku ambik sebab hp aku habis bateri. Sedih benor dengarnya kan??

Aku tak terus balik, aku lepak-lepak kat lobi jumpa kawan-kawan saki baki yang masih tinggal kat PICC. 

Masa lepak lobi, Encik Din datang. Dia ajak bergambar...

Duduk macam ni dengan ber"tie" rasa macam pengacara tv pulak..

Sempat lah gelak-gelak dan borak-borak..

Dia tanya pasal kerja kat tempat baru. Sambil tu dia remind jangan lupa datang wedding anak dia 02 Mei nanti.

Sebelum En. Din balik, sempat lah sekeping gambar lagi..

Gambar kabur, kita salahkan paparazzi yang tangan parkinson.

Tengah melayan whatsapp dari kengkawan yang wish tahniah, paparazzi snap gambar lagi..

Fake.

Aku ajak paparazzi pergi Dewan Perdana semula sebab aku takde gambar kat backdrop. Kebiasaannya orang kerajaan ni bila ada majlis, tempat wajib untuk kenang-kenangan adalah di backdrop pentas. 

Gigih sangatlah. Orang bergambar time pentas tengah cantik, aku pulak sebaliknya. Blazer dah aku tanggalkan. Pakai blazer besar tahun 2010 punya. Huahua.

Ronda-ronda dalam Dewan Perdana. Jumpa dengan kengkawan kontraktor PICC yang aku kenal. Rindu teruk kat PICC. Rindu suasana kerja dan rindu kengkawan yang bekerja sama-sama.


Rutin biasa. Sehabis je majlis, kena kemas semula dengan segera untuk majlis lain.

Pusing satu hall jugak lah. Setiap sudut tu ada je kenangannya. Setiap ceruk dan setiap laluan mendatangkan memori. Hahhaha ayat kelako.

Bergaya ala-ala CEO jap. CEO ke Si Poyo??

Lepak punya lepak. Maghrib jugak aku balik. Tu pun tak terus balik. Lepak Cyberjaya pulak.

Nota kaki:
Kalau diberi peluang, memang nak kembali semula kerja di PICC tapi dengan pengurusan yang lama. 

6 comments: