Monday, April 11, 2016

AKTIVITI HUJUNG MINGGU | CAMERON HIGHLANDS

Assalamualaikum...

Cerita ini adalah pada 03 April 2016

Ke Cameron Highlands lagi aku hari Ahad lepas (03 April 2016). Kisahnya bermula bila member aku si Yus ambil cuti seminggu. Katanya nak duduk rumah berehat selepas 5 bulan kerja tanpa cuti. Dalam sibuk cakap nak duduk rumah tu, diajaknya pula aku ke Cameron Highlands. 

Aku agak keberatan kalau nak mendaki ke Cameron Highlands tu balik hari. Letih badan dibuatnya. Tapi terpaksa juga ikutkan permintaan kawan. Lagipun dia kata dia nak drive dari sini sampai ke Cameron Highlands tu. 

Kitorang bertolak dari Putrajaya pukul 8.00 pagi. Aku dari Salak Tinggi keluar rumah pukul 7.00 pagi dan letak motor kat rumah Yus di Presint 14. Ingatkan sampai-sampai tu boleh lah terus gerak, eh time tu jugak dia baru nak check angin kereta, nak check air kereta. Hurmm aku dah agak mesti akan lambat ni.

Alhamdulillah.. jalan tak jem dan perjalanan kitorang lancar. Berhenti rehat sekejap di RnR Tapah. Isi perut dulu sebab kitorang tak nak susah-susah cari makan kat atas tu nanti.

Kitorang ikut laluan Tapah dan faham-faham saje lah, kalau ikut laluan ni kena banyak berhati-hati. Permukaan jalannya pun tak berapa elok. Sampai di Cameron Highlands dalam pukul 1.00 petang.

Kitorang tak dapat pergi banyak tempat sebab ada beberapa kawasan yang jem. Ingatkan jem sebab apa, rupanya sebab orang nak berhenti cari parking di beberapa gerai. Punca daripada itu je pun. Jadi, kami banyak habis masa dalam kereta je.

Tak banyak cerita yang dapat diceritakan sebab tempat yang kitorang pergi ni sama je dengan tempat masa aku bawa famili aku datang Cameron Highlands. Planning nak ke BOH Plantations Sungei Palas tu pun tergendala disebabkan oleh jem. Rezeki masih belum ada.

Actually lepas raya nanti aku dengan famili nak ke Cameron Highlands lagi. Kali ni nak stay satu malam. InsyaAllah kalau diberikan peluang dan rezeki, aku nak ke BOH Plantations Sungei Palas dan Kampung Taman Sedia. Kalau boleh nak ke Hutan Mossy tu sekali tapi kalau dah bawa mak aku, takde maknanya dia nak ikut masuk dalam hutan tu.


Pekan Ringlet, Cameron Highlands.

BHARAT TEA PLANTATIONS





 Merasa ais krim strawberry.So-so je rasa dia. Harganya RM1.60

Orang sangat ramai. Takde tempat duduk yang kosong.



LAVENDER GARDEN











"Our Life Cannot Be Always Full Of Happiness, But It Can Be Full OF Love"

No comments:

Post a Comment