Sunday, August 16, 2009

AKTIVITI 15 OGOS 2009

Arini aku rase cam bosan giler sebab arini xde keje OverTime ( OT ). Ni le akibatnye kalo kerajaan da bagi cuti hujung minggu tp ttp nak pulun OT gak..so bile da xde OT, mula la cam cacing kepanasan, xtau nak wat pe..Baru padan ngn muka AKU..huhu

Cam biasa aku bangun awal pagi ( solat subuh ker? )ehehheeh..ttba lak teringatkan kat seseorang yang nun jauh di mata ( poyo jek )..Badan aku masih sakit2 lagi dek akibat main badminton ( tu le, da lama xmain ttba  je trus terjah main, baru ko rase sakitnye )..terpaksa le aku berhati2 jugak nak bergerak sebab lenguh2 rasenye.. Si Asrol tetiba lak rajin kemas rumah. Aku lak kena la basuh baju yang dah bertimbun kat dlam bakul tu. Kang kalo xbasuh, ada gak berlipas nanti.. Aku tengok Asrol kemas rumah dengan penuh semangatnya, cam nak raya lak aku rase. Padahal puasa baru jek nak mula minggu depan. Tapi xpe la, at least ada gak orang yang rajin nak kemas umah. Xmacam aku ngn yang lain2 tu, rumah bersepah wat bodo jer ( actually aku suke kemas umah, tapi aku jadi bengang bile umah bersepah semula ).

Pas siap basuh baju ( siap bilas dengan Downy tau, Kazar jeles la tu, msti nak mintak sket ), aku pun jenguk2 la apa lak keje si Asrol lepas ni. Rupe2nye dia da beralih kemas kat luar umah lak ( mak aii rajin gile mamat ni, bertuah sape jadi bini dia ni ), habis sume rumput2 dia bersihkan, longkang2 sume dia cuci, aku cuma tengok jek la kan.. Tetiba lak dia mintak aku beli nasi lemak wat makan2 wat sarapan.. eheh dengan bersikap abang2 ni, aku pun ambik le kunci motor, then gi kedai makan. Aku bungkus le 3 nasi lemak. Nasi lemak special tau, bukan nasi lemak kosong jerk.. Sempat lagi lak akak kedai tu nak ngurat2 aku ( perasan gile, padahal akak tu tnye je ).

Pas isi perut, aku pun bersemangat nak tolong bersihkan rumah.. Akhirnya aku bersihkan sawang2 kat ruang tamu..Dari cam Gua Kelam, aku da jadikan ruang tamu aku cantik.. Habis sume habuk2 kat kipas aku bersihkan. Baru le nampak cantik umah kitorang. Sape kata umah orang bujang xleh cantik? Kalau ikutkan hati ni, nak je aku jadikan umah ni cam umah orang berkeluarga tapi da nama nye pun duk menyewa, so sedar2 le diri sket eak. Tetiba lak aku nampak toilet kitorang tu kotor giler, hurm nasib baik le ada lagi sisa2 rajin dalam diri aku ni, so aku pun masuk dalam jamban tu, aku cuci2 la apa2 yang patut..eheheh setengah jam kemudian, jamban kitorang jadi berkilat.. Bangga lak aku tengok hasil kerja aku tu..ehehhehehe

Sume nye da settle, then kitorang rehat2 jap sebelum plan untuk aktiviti tengahari nanti.. Asrol ajak aku ngan Kazar gi Alamanda tapi... nak wat pe kat sana.. huhuhu duit kena le jimat2..gaji lagi seminggu jek ni.. Kang kalo terlalu ikutkan hati, habis lak duit simpanan aku..hurmm. ok la, oleh sebab xde menda nak wat, so kitorang pun pegi la Alamanda tu. Rupe2nye Asrol nak tengok wayang cite GI Joe, tapi da terlambat nak beli tiket. So aku wat keputusan nak tengok cite SETEM sebab aku nak tengok cite yang lawak2, yang leh wat aku ketawa.. tapi yang wat aku bengang tu, sorang mamat ni leh lak terus je beratur beli tiket District 9. Auiyai..aku rase hati aku da panas, telinga aku da panas, muka aku da panas.. Suhu emosi aku da naik, so mood aku da hilang.. hilang..hilang..hilang.. dan cam biasa la... bile emo da menguasai diri, aku pun berdiam diri..

DISTRICT 9...

Hurm...ok la cite tu..tapi aku tido dalam wayang..sedih kan..cam xberbaloi je aku bayar RM10.00, pstu tido dalam wayang tu..

No comments:

Post a Comment