Sunday, August 14, 2011

MAJLIS MERAIKAN PERSARAAN CC ZALWIYAH


Masa nak aktifkan semula penulisan blog, rasa cam every day nak update, tapi bila dah datang rasa malas, nak bukak blog pun dah tak tau macam mana caranya ( propa je tu )

Aku tulis blog bukan untuk di baca oleh semua orang-orang kat luar sana. Sape yang sudi nak baca, sila kan baca..Kalau tak sudi, memang tak ada hal punya lah. Aku bukan selebriti atau pun ahli politik mahupun menteri yang sudah ada pengikut setia yang tak sabar-sabar nak tahu perkembangan terbaru diri diorang. Blog ni aku ibaratkan macam diari.. Tempat untuk aku bercerita & meluahkan apa yang aku rasa.
Okay, stop membebel.

Mulakan cerita.
27 Julai 2011 ( Jumaat ) : Restoran PICC
Satu majlis meraikan persaraan CC Zalwiyah diadakan sebagai menghargai jasa CC berkhidmat dengan kerajaan Malaysia umumnya dan PICC khasnya. Rasa terharu & sedih bila tengok CC Zalwiyah melangkah meninggalkan PICC dan tidak lagi bergelar kakitangan awam.

CC Zalwiyah dah berkhidmat dengan kerajaan Malaysia selama 39 tahun, 6 bulan dan 5 hari. CC Zalwiyah menjangkau usia 58 tahun ( umur untuk bersara wajib ) pada 06 Ogos 2011. Oleh sebab tarikh CC Zalwiyah berpencen jatuh pada bulan Ramadhan, maka nya majlis diadakan seminggu awal.

Majlis yang diadakan ringkas dan penuh bermakna itu dihadiri oleh Warga PICC yang sangat-sangat menghargai jasa dan pengorbanan CC Zalwiyah yang ditempatkan di Unit Kewangan PICC. CC Zalwiyah lah yang jadi orang penting tiap awal bulan, check claim OT setiap staff PICC untuk pastikan semuanya lengkap dan tidak ada kesalahan. ( macam check kertas exam.. )

Tayangan video penghargaan juga disediakan untuk tatapan Warga PICC ( yang penting muka aku ada ) dan cenderahati diserahkan kepada CC Zalwiyah sebagai tanda kenang-kenangan dari kami semua.

GOOD LUCK CC ZALWIYAH SELEPAS BERPENCEN


05 Ogos 2011 ( Jumaat ) : Ruang Legar Unit Pentadbiran


Momen paling ditunggu-tunggu, tapi sayangnya tak semua Warga PICC yang dapat menyaksikan CC Zalwiyah punch out untuk kali terakhir. Walaupun aku terlambat beberapa minit, tapi okay la jugak sebab sempat aku ambik gambar CC Zalwiyah pegang punch card dia di hari terakhir ( sambil feeling-feeling sempat ke aku lalui saat-saat macam ni? )

Pastinya ini masa yang paling menyedihkan tapi CC Zalwiyah mampu menyembunyikan perasaan tu dan menjadikan suasana sentiasa ceria dengan gelak tawa beliau.
Huhhhhhhhhhh... CC Zalwiyah dah pencen, Aishah dah tak ada kawan..
Sepanjang aku kenal CC Zalwiyah, dapat aku simpulkan yang beliau ni seorang yang:
  • ·   Suka bercerita..CC Zalwiyah suka berkongsi pengalaman kerja dengan kami yang masih baru dalam perkhidmatan awam.. Masih ingat lagi masa mula-mula masuk kerja, perkara pertama yang ditekankan ialah “ beli buku Perintah Am & buku yang berkaitan dengan kerajaan”
  •   suka melancong.. punya minat yang sama dengan aku, kitorang suka share cerita pasal tempat-tempat melancong kat dalam Malaysia dan juga luar Malaysia. Dia lah yang banyak bakar semangat aku untuk pergi melancong. Bila dengar CC bercerita pasal tempat-tempat menarik, aku jadi teruja. Terus je tangan ni click www.airasia.com
  • · Seorang yang tegas dalam kerja..CC sangat tegas dalam kerja. Bagi sesetengah orang, pasti akan anggap CC Zalwiyah seorang yang garang, tapi sebenarnya tidak. CC Zalwiyah cuma tegas apabila berurusan dalam hal kerja sebab bagi beliau, tugasan dan amanah kerja tidak boleh dibuat main-main. Aku sangat setuju dengan CC Zalwiyah.. Kerja Itu Satu Amanah dan Ibadah..
  • · Peramah.. bagi sesiapa yang dah kenal dengan CC Zalwiyah, pasti tahu yang CC seorang yang peramah dan mudah mesra. CC suka berjenaka dan suka bergelak tawa..




Kataku : Nak tinggalkan sesuatu yang bermakna bila dah pencen nanti..

No comments:

Post a Comment