Thursday, September 15, 2011

Bertambah Merumitkan Keadaan

Aku rasa sesi rawatan di Klinik Annur tu bertambah merumitkan aku sebagai pelanggan. Aku tak salahkan pengurusan klinik, tapi aku salahkan diri aku sendiri sebab aku tak suka merumit a.k.a menyusahkan diri aku sendiri untuk buat banyak kerja.

Semalam ( 14.09.2011 ), aku pergi rawatan untuk kali ke 3 di klinik tu. Masa rawatan kedua sebelum ni, doktor da dapat kesan yang kolestrol dalam badan aku sangat tinggi dan doktor mintak aku rujuk pada klinik kerajaan kat Putrajaya ni. Semua dah settle sebab aku dah ambik ubat untuk tempoh 5 bulan. So, next appointment aku untuk ujian kolestrol ni pada Januari 2012.

So, ingatkan dah selesai semua benda ni, cuma nak continue dengan rawatan di Klinik Annur saje. Rupanya semalam, bila datang untuk buat follow up, doktor suruh pulak pergi klinik kerajaan untuk ujian hati. OMG..

Rumit sangat lah.. Agak boring bila banyak benda kena buat.Dalam tempoh sebulan ni, doktor mintak aku pergi buat check up untuk tengok sama ada Vitamin A dan ubat kolestrol yang aku makan tu ada beri kesan atau tak pada hati aku.Aku merungut bukan sebab apa, aku tak suka nak pergi KLINIK.. tak kira lah klinik kerajaan ke klinik swasta ke, sebab servis sangat lah lembap. Lagi-lagi klinik kerajaan. Masa untuk menunggu terlalu lama. Sangat lama. Kalau aku tido waktu tu, memang dah hilang ngantuk aku. Masuk dalam bilik doktor cuma 2-3 minit aje. Sangat membazirkan masa aku.

So, mungkinlah next week aku akan buat susulan kat klinik kerajaan. Harap-harapnya tak ramai lah orang sakit waktu tu..


Kataku : Jagalah kesihatan dari muda..

No comments:

Post a Comment