Monday, September 5, 2011

IKLAN BEST KAT BAS

Sehari sebelum aku balik kampung, aku ambik kesempatan meronda-ronda ke Jalan TAR semata- mata nak merasai nikmatnya bersesak-sesak dengan warga Kuala Lumpur yang sibuk membeli belah baju-baju raya. Sambil-sambil berjalan tu, aku beli songkok baru untuk aku melaram pagi-pagi raya.


Time nak gerak balik tu, aku stuck kat jammed..


Then, aku terpandang bas warna merah ni. Mula-mula aku tak perasan iklan apa yang terpampang kat dinding bas tu. Bila terpandangkan sosok tubuh wanita berbaju putih yang nampak cam bergaya ghairah tu, aku cuba la amati betul-betul..




Kereta aku gerak perlahan-lahan sampai le betul-betul dekat dengan bas ni, erkkk tergagam jap bila aku pandang ikaln ni..


Serius lawak + lucah siut iklan ni. Aku ingatkan benda apa lah yang pompuan tu peluk cium. Korang tau apa benda tu? Siap ada pita pengukur lak tu. Then ada lagi 2 benda yang ala-ala hotdog tapi bersaiz pendek.


Baru la aku faham, iklan ni pasal produk apa.






Sengal gile kan? Iklan terang-terang..
Budak-budak kecik mesti ingatkan hotdog kan?
Sesape yang lambat tangkap tu, mesti blur jap bila tengok iklan ni.


Macam-macam cara la pihak pengeluar nak iklankan barang dorang.
Jalan paling senang, cuma iklankan kat dinding bas je. Bas bergerak ke mana-mana sambil bawak mesej produk tapi kalau produk macam ni yang diiklankan?


Aku pun garu kepala.. Tetiba malu sendiri..



Kataku : Suka iklan hohoholick Liza Hanim dengan anak dia..comel..

No comments:

Post a Comment