Wednesday, September 7, 2011

JANGAN JADI SENGAL MACAM AKU


Tadi masa tengah tengok berita TV3, tetiba lak aku teringatkan kes salah paham a.k.a sengal aku masa berbalas-balas BBM dengan sorang member..

Kes ni jadi masa bulan puasa, waktu sibuk-sibuk aku nak berbuka puasa dengan warga opis, time tu lah member aku BBM aku..

Member : Arini buka kat mana?Aku : Buka kat opis sebab ada majlis berbuka puasa dengan warga opis
Member : ooooo...wah best la eak. Mesti makan best kan?
Aku : Aah, seronok jugak. Kat sana dah buka ke?
Member : Dah..
Sesi berBBM berhenti jap sebab dah masuk waktu buka puasa..
Bila aku check BBM, ada lagi BBM masuk.

Member : Dah buka belum?
Aku : Dah..tengah buka..
Member : Buka seluar ke baju?
Aku : Ha? Apa benda merepek ni? Xde kaitan okay. Jangan nak menggatal.
Member : Erkkkk...xpaham ke?
Aku pun dengan rasa marahnya terus xlayan BBM member aku.
Lepas kenyang makan, aku terpikir jap ngn BBM member aku tu. Aku baca semula, then aku gelak sorang-sorang..

Kesian siut kat member aku..rupenya dia nak melawak ngan aku..
Aku yang sengal a.k.a tak paham bahasa lawak ataupun otak aku yang pikirkan benda lain?


Kataku : Rasa bersalah kat member.. Ye, aku tau aku memang sengal..

No comments:

Post a Comment