Thursday, October 20, 2011

MELAYU SUKA DENGKI

Sinonim sangat kan..bila sebut je pasal dengki, mesti ada ayat " biasalah, orang Melayu..memang suka dengki "
Yang tukang cakap tu pun Melayu jugak dan punyai sikap yang sama..termasuk lah Melayu Jawa + Melayu Bugis ni ( yang tukang taip ni la ).. Aku rasa bangsa lain pun ada je sikap dengki mendengki ni, cuma oleh sebab kita ni Melayu dan lingkungan kita juga Melayu, so kita akan setkan dalam minda yang orang Melayu memang suka dengki..

Eh, tapikan ada asas jugak lah..Sebab kan, bila aku update blog kesayangan aku ni, ada la sorang kawan Melayu yang cakap " ha, asyik nak update blog je..macam bagus la tu kunun blog dia.."
So? Jeles ke weh? Tak sangka orang macam kau jeles tahap gaban kat aku...

Aku suka buat kerja yang aku suka, so tak perlu nak perli ke..kutuk ke..or nak mengata..
Tak berkudis lah kalau asyik nak mengata aku..Ada aku kesah?


Kataku : Dengki tak membawa apa-apa kebaikan pun...



No comments:

Post a Comment