Sunday, October 16, 2011

MEREKA SUKA BOGEL

Tolong jangan salah sangka dengan tajuk di atas dan isi kandungan dalam entry ini. Tiada kaitan dengan bogel-bogel yang telanjang bulat tanpa seurat benang tu. Bogel yang aku maksudkan ni lain. Baca sampai habis, dan kalau rasa masa sekolah dulu Bahasa Melayu SPM dapat A1, anda mesti tahu apa yang aku cuba sampaikan.

Kawan aku ada tanya pasal blog aku ni.. Dia kata kenapa tak ada cerita pasal politik? Aku cuma senyum dan jawab yang politik itu bukan mainan aku.. Aku cuma nak sampaikan kat sini yang aku tak akan masukkan hal-hal politik yang sangat serius untuk dibincangkan. Kenapa? Sebab aku bukan peminat politik dan bagi aku, hanya orang-orang yang arif dan mengikuti perkembangan sahaja yang boleh bercakap pasal politik. Aku mengaku yang aku tak gemar dengan hal politik di negara ini kerana ada masanya ianya langsung tidak adil..

Tambahan lagi, aku tak arif.. Jadi aku tak sanggup sekadar bercerita tetapi tidak faham langsung dengan dunia politik sekarang. Makanya, aku senyap dan tidak menyentuh hal-hal sensitif pasal politik..

Lagi satu, aku cuma akan bercakap hal-hal yang aku tahu. Tak nak dilabel sebagai orang bodoh yang bercerita..Suka bercerita benda yang sebenarnya dia sendiri tak tahu.. Orang-orang macam ni adalah orang yang suka berbogel. Bogel yang aku maksudkan ialah menunjukkan kebodohan mereka dikhalayak ramai. Cuba berlagak pandai dan tahu sedangkan hakikat sebenar dia tidak tahu dan aku bukan dalam kategori ini.

Sekian, terima kasih.

Kataku : Bercakap hanya pada perkara yang penting.. Semakin banyak bercakap, makin banyak berbohong dan fitnah yang keluar.

2 comments:

  1. saya setuju!!!!!!!!!xpayah nk ckp bende yg kita taktaw..meluat!! ehem3..nak p china???ikut!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. kan3?...
    tggu mummy kay cnfirmkan..kang tba2 lak xjadi..

    ReplyDelete