Wednesday, November 23, 2011

BENDA NI BERNYAWA KE?

Orang kata, kalau kita nak beli sesuatu barang baru, jangan cakap depan-depan barang yang lama. Contohnya lah kan, kita kata nak beli kereta baru, so jangan cakap waktu kita tengah dalam kereta. Nanti seminggu dua lepas tu sure kereta tu akan ada masalah..Konon-konon macam merajuk la kan. Tapi x boleh la nak percaya benda-benda macam tu sebab semua benda yang jadi, Allah yang tentukan walaupun benda tu kita nampak remeh.

Cuma mungkin lah jugak kita nak tukar barang lama kepada barang baru sebab barang lama dah nampak buruk or lusuh & kebetulan jugak, barang lama tu rosak sebab dah lama kita gunakan. Semua benda ni jadi secara kebetulan saje.

Aku pernah alami jugak benda macam ni. Sebelum ni kan aku niat nak beli jam tangan baru dengan harapan nak buat koleksi jam tangan. Boleh lah tukar-tukar jam tangan tiap hari. Hurmm belum sempat nak beli jam tangan baru, jam tangan lama tu dah buat hal. Ada ke patut tali jam tu putus. Perghhhh sangat hangin satu badan ok bila jadi macam tu sebab aku suka sangat pakai jam tangan bertali color brown tu. Ha, seminggu lepas tu dapat lak jam baru. Tu pun sebab dapat cabutan bertuah waktu dinner. Alhamdulillah.. Jimat duit, x payah la nak beli jam baru & tali jam lama tu pun aku masih belum tukar-tukar. Huh nasib badan ko la wahai jam lama.

Kes terbaru lak bilamana aku niat nak buat cermin mata baru. Baru je niat nak buat cermin mata baru, sekali je 2 cermin mata aku yang lama buat hal pulok.. Satu tu patah & satu lagi tu bengkok sebab aku bawak tidor.. Sebenarnya tertido sambil pakai cermin mata. Hahhaha bak kata mak aku " yang kau pakai cermin mata time tido tu kenapa? Kalau mimpi nanti nak nampak jelas ke?"...ha kena sekali sound dengan mak aku..Aduh mak sayang oit, tertido dengan cermin mata lah, bukan sengaja nak pakai cermin mata time tidor.

Dengan berat hatinya terpaksa lah aku buat cermin mata baru dengan harga yang agak mencekik leher.. TERPAKSA..TERPAKSA & TERPAKSA jugak aku buat cermin mata. Sebelum ni kebiasaannya buat cermin mata kat The Mines je, tapi oleh sebab nak cepat punya pasal, aku buat kat Menara Optic Alamanda.. Oh..memang kena ikat perut la jugak kan sementara nak tunggu gaji esok..hahahha..Sebenarnya aku biasa pakai contact lens je sebab lebih selesa dan dah biasa pakai sejak mula-mula rabun lagi. Tapi dah 2,3 bulan ni mata ada masalah sikit.

So, lepas ni kalau aku nak beli benda-benda baru, aku tak nak cakap depan-depan benda lama. Nanti merajuk, pastu buat hal pulak. Tapi kan, kenapa kalau nak beli baju baru, baju lama tak buat hal pulak eak? Hurmmmm....mungkin sebab keluarga baju ni tak ada sikap cemburu & merajuk-rajuk kut...

 walaupun mereka dari keluarga cermin mata, tapi mereka saling berhasad dengki sesama sendiri..kantoi lak pakai bio oil..hahha tu utk hlgkan kesan jrawat tu.

tamatlah riwayat kesan degil..patah jugak akhirnya..

Kataku : Lepas ni nak beli apa pulak eak?....

3 comments:

  1. sebenarnya.. sume benda bernyawa awk.. walaupon benda.. kan.. hehe.. :)

    ReplyDelete
  2. musti riban2 tu abis..
    bkn murah tu..

    err..pasni xperlu ckp depan2..
    ckp dlm ati jek tau..

    i pon br jek terbang 400..reper kete..
    gare2 terlepas ckp nk amik kete br..
    hahahahahahahahahaaa...

    ReplyDelete
  3. *!Life Cik AniS1190 *!
    hehhe..tu la kan, sume ada prasaan tu..

    Nieja
    erkkk..xdak la smpai riban2.
    hahhaha..kan?mrajuk tu kete tu..

    ReplyDelete