Tuesday, November 22, 2011

SANA SINI BOLA

Penangan sukan bola sepak memang hebat kalau nak dibandingkan dengan sukan-sukan lain. Walaupun atlet-atlet acara lain pun dah mengharumkan nama Malaysia dengan kutipan pingat emas, namun acara bola sepak juga yang dinanti-nantikan oleh seluruh peminat sukan tanahair. Syabas dan sekalung tahniah sekali lagi diberikan kepada barisan pemain Harimau Muda dan juga jurulatih Ong Kim Swee atas kilauan emas malam tadi.

Permainan banyak dimonopoli oleh pasukan lawan tapi pasukan kita juga tak kurang hebatnya. Walaupun bolos dengan 1  jaringan, tapi pemain kita dapat mengejar dengan baik walaupun ada sedikit kepincangan yang dilihat dalam permainan. Terima kasih Asrarudin Putra Omar sebab dah menyamakan jaringan dengan pasukan Garuda.

Setelah terikat 1 sama, akhirnya tendangan penalti menjadi penentu kepada kemenangan Malaysia. Huh...cemas gileeee..sampai kecut perut nak tengok..ada masa sampai tak sanggup nak tatap tv tu, siap tutup-tutup mata tu ( serius cam taik..igt tgk cite antu ke? )..

KFCM dah sah-sah jadi wira Malaysia kan sebab berjaya tepis tendangan pemain Indo..Cerita-cerita peribadi tolak tepi, fokus pada permainan. Baddrol Bahtiar melengkapkan kemenangan pasukan kita dengan tendangannya yang agak mendebarkan. Sangat hebat.




..Sekali lagi, TAHNIAH HARIMAU MUDA, teruskan ngauman..

..TAKZIAH GARUDA, belajarlah untuk terbang lebih tinggi setelah patah sayapnya

Kataku : Malaysia Tetap Di Hatiku

No comments:

Post a Comment