Thursday, January 19, 2012

IMIGRESEN & JABATAN PENDAFTARAN

Panasnya hati pagi ni.. Dah gerak pergi Imigresen kat Presint 15 untuk renew pasport. Kemudahan dah menyenangkan. Kalau setakat nak renew tu, pergi kat kiosk je. Ikut arahan yang diberikan, semuanya settle.

Salah satu "step" tu kena masukkan IC dan tunggu mesin detect cip IC tu. Malangnya cip kat IC aku rosak dan langsung tak boleh nak dibaca. Aku baru tau arini.  Dua tiga kali aku cuba. Nasib baik kat belakang aku tak ada orang.

Sakit hati betul. Then datang sorang pegawai imigresen tu dan tanya masalah. Aku bagitau la yang IC aku tak boleh nak dibaca. Bila dia tolong buatkan pun masih sama jugak. Ni yang nak marah ni. IC ni dah tukar 2,3 kali pun masih ada masalah.

Sebelum ni aku tukar IC sebab masalah cip. Yang terbaru ni pun masalah yang sama jugak.. Sekarang ni Jabatan Pendaftaran ada keluarkan IC baru, kalau ada masalah yang sama jugak, aku tak tau lah nak cakap apa. Kalau setakat asyik nak tukar rupa bentuk tapi kualiti masih sama, baik tak payah tukar.

Terus hilang mood aku.. Nak tunggu kat kaunter tu orang ramai la pulak. Kena pergi next time je lah..



Kataku : Perubahan biarlah kepada yang lebih menyenangkan

2 comments:

  1. hehehhe..ke Singapore je..tak prnah ke sana lgi..first time nk gi..excted..

    ReplyDelete