Wednesday, February 15, 2012

NYAWA TAK BERHARGA

Dah la gangster, pastu suka-suka pulak nak bunuh-bunuh orang. Ishh kes di Johor Bahru menjadi satu contoh terbaru.

Hanya kerana terlanggar kerusi dengan tidak sengaja, seorang lelaki dibelasah dan dibunuh. Mula-mula lelaki ni dibawak pergi oleh kawan dia untuk meredakan keadaan, tapi boleh pulak lelaki ni datang balik ke kedai tu sebab dompet dia tertinggal.

Ish nyawa manusia ni terlalu murah ke? Senang-senang je nak belasah orang, nak bunuh orang. Gaduh sikit nak bunuh..gaduh sikit je terus bunuh.

Undang-undang negara kita ni terlalu longgar ke sampaikan orang Malaysia ada yang tak takut nak lakukan jenayah macam ni? Rasa-rasanya undang-undang kita dah terbaik dah tu. 

Takut betul dengan keadaan sekarang ni. Benda-benda yang tak jangka. Silap sikit terus gaduh.. Bila dah gaduh main bunuh-bunuh pulak. Tak tahu-lah nak cakap apa lagi.

Mungkin pengaruh drama dan filem pun ada jugak. Kalau dalam drama aksi, bunuh membunuh tu dah macam benda biasa. Benda macam ni kalau dah selalu sangat dipaparkan akan mempengaruhi minda manusia yang tak berapa nak bijak. Kat otak dia confirm akan cakap "ala, membunuh tu perkara biasa".

pinjam sat dari Kosmo

Kataku : Sayangi Nyawa Kita Sebab Kita Bukan Lembu Yang Redha Untuk Dikorbankan

No comments:

Post a Comment