Wednesday, June 27, 2012

KAU TANGGUNG, KAU BUAT SEMUANYA

Tiba giliran untuk meluahkan rasa bengang dalam blog ni. Tak boleh nak luah dalam FB da sebab nanti ramai orang baca. Kalau luah kat blog, cuma orang-orang tertentu je yang tahu.

Kelulusan tanggung kerja yang pernah aku cerita sebelum ni masih belum diterima. Last week dapat panggilan dari Sumber Manusia tanyakan status permohonan aku ni. Eiii dah apply dalam sistem kan? So tak kan benda tu jadi masalah aku pulak?

Rasanya dah nak cukup 28 hari ( sebagai syarat tanggung kerja ) dah ni. Minggu depan cukup 28 hari aku tanggung kerja dan boleh la apply cuti untuk rehatkan diri ( hahha tak puas-puas cuti Sabtu Ahad ke? )..

Yang kes tu aku tak heran la, InsyaAllah akan dilulus dan diperakukan nanti. Cuma agak rasa bengang dengan orang-orang ( 1,2 orang ) yang sama-sama bekerja dengan aku.

Tau la, aku tanggung kerja,jangan la pulak semua benda nak dicampakkan atas meja aku sedangkan benda tu boleh dibuat sendiri.


Jangan jadikan alasan tanggung kerja tu sebagai cara untuk memberi beban pada diri aku..


Kita sama-sama cari rezeki dalam pejabat ni kan, berat sama-sama kita pikul..ringan sama-sama kita jinjing..


Kalau semua benda berat aku kena pikul, haishhh terus rasa nak berenti kerja la jawabnya..


tanggung kerja tak ada kaitan dengan pejantan tanggung ni..

Kataku :
Mengajar lembu lebih senang

2 comments:

  1. nak ajar kambing boleh? hahahaha

    ReplyDelete
  2. okei.. kite pon ade hak sbg pekerja x kira la pekerja lama ke baru.. kalo kita rase di pergunakan, bersuara lah...

    ReplyDelete