Monday, December 15, 2014

KEEP CALM DISEMBER

Assalamualaikum...

Dah bulan Disember dah rupanya. Cheh buat-buat macam terkejut plak kan? Padahal memang hari-hari menghadap kalendar tengok tarikh.

Kalau duduk bahagian kewangan / akaun, bulan Disember ni jadi agak sibuk. Sibuk sebab nak kejarkan tarikh akhir penutupan akaun. Sibuk sangat ke? Keh3. Sibuk biasa-biasa je lah.

Terkejar-kejar untuk mengejar pemulangan invois dan jugak LO. Sebenarnya part kitorang ni ok2 je. Takde lah mendesak sangat pun, cuma takut ada payment yang tak sempat bayar before due date tu. So far masih ok lagi. OT pun ada untuk bulan Disember ni untuk kitorang settlekan kerja-kerja last minute. So ambik la kesempaan ni untuk kumpulkan jam. Nanti boleh buat cuti gantian. Dapat sehari pun dah kira ok dah tu. Berharga tau kalau dapat cuti sehari.

Lupa nak bagitau, 2 Disember lepas dan cukup setahun aku kat pejabat baru. 


Perasaan kat pejabat ni?


Hurmmm.. krek krek krek (bunyi cengkerik)...


Aku masih merindukan pejabat lama.


Takde jawapan yang nak aku bagi kalau ditanya pasal pejabat ni. Pergi kerja, balik kerja.


Kalau di pejabat lama, perasaan nak pergi kerja membuak2. Jam 5.00 petang pulak, sape2 yang balik sharp, menjadi satu kepelikan sebab kitorang dah biasa balik lewat malam untuk habiskan kerja dan uruskan event-event.


Tapi dah sah2lah core business antara dua pejabat ni sangat-sangat kontra, nak compare pun macam tak adil.


Stop story about this.


Continue with next story...


Harapan untuk pengakhiran Disember ni sangat-sangat tinggi. Aku sentiasa berdoa supaya bila masuknya tahun baru, akan ada perubahan baru dalam hidup aku.


Aku pun dah listkan apa yang ingin aku nak capai sehingga umur aku 35 tahun. Long term planning habaq hang. Keh3!!


26 Disember ni sambung cuti, nak balik kampung. I miss my kampung!!!



Nota kaki:
Lambat pulak nak habiskan bulan Disember ni

No comments:

Post a Comment