Monday, March 9, 2015

PROGRAM DIET 2015 : JOGGING

Assalamualaikum...

Salah satu spot jogging yang best adalah di Putrajaya. Kat mana-mana je kau boleh beriadah sama ada nak berbasikal or nak berjogging atau nak jalan kaki atau nak merangkak.

Pilihan aku adalah jogging sebagai senaman kardio. Aku berjogging ni on off jugak lah. If rasa rajin, aku sarungkan sport shoes dan berlari. Kalau rasa malas tahap nak mampos, memang melingkar atas katil macam ular sawa.

Oleh sebab tahun 2015 ni target nak turunkan 10kg, so aku dah buat perancangan untuk berdiet. Siap buat jadual pemakanan bagai. Saje seksa perut ni bagi dia kempis sikit.

Kalau weekday aku akan jogging kat Taman Tasik Teratai, BBST yang pernah aku cerita kat SINI. Walaupun tak berapa nak feel berjogging tu, tapi terpaksa jugak.

Kalau Sabtu dan Ahad, aku pilih berjogging di Putrajaya. Sanggup datang dari Salak Tinggi ke Putrajaya semata-mata nak berlari2an. Dan sekarang aku dah ada tempat baru untuk berjogging. Nanti aku story kan pasal tempat tu.

Tempat favourite aku semestinya kat Tasik Putrajaya Presint 5 yang ada Pullman Hotel & Marina Putrajaya tu. Kenapa suka situ? Sebab tempat dia tenang dan dah terbiasa dengan tempat tu. Sambil tu boleh cuci mata tengok opis lama aku (PICC) yang besar bagak atas bukit.

View pagi dan petang pun nice. Tengok matahari dan jugak bangunan-bangunan kerajaan.

kalau rasa dah tak larat nak lari, berenti dulu ambik gambor..


 Bangunan kerajaan empat serangkai

Hotel Pullman Putrajaya

Nota kaki:
Berangan nak cabar diri jogging dari PICC ke Pejabat PM..aku akan sahut cabaran tu satu ari nanti dalam tahun 2015

2 comments:

  1. last saya jogging situ tahun 2012. semput....hahahaha. balik singgah mamak roti canai 1....

    ReplyDelete
  2. wah terbaek sgt..kalo lah masih kt putrajaya..boleh joging same2

    ReplyDelete