Monday, August 3, 2015

SIAPA YANG PATUT MULAKAN?

Assalamualaikum...

Tahun ni macam tak banyak pergi beraya rumah kawan-kawan. Open house apatah lagi, ramai yang ambil keputusan untuk tidak mengadakan majlis open house. 

Tiada open house pun tak apa, yang penting pergi ziarah menziarahi rumah kenalan. Kita tak mengharapkan makan mewah atau sedap-sedap pun. Setakat dapat berkumpul pun sudah memadai kan.

Hari Jumaat lepas sempat singgah rumah Din & Yati. Rumah dorang kat Presint 5, Putrajaya. Duduk dekat tapi sangat susah nak berjumpa dan lepak. Hahahha.. Aku ni jenis kalau dah balik rumah memang malas nak keluar. Anti sosial sangat spesisnya diriku ini.

Din baru sihat dari demam denggi. Nampak jugak la muka dia masih belum baik sepenuhnya. Yang lawaknya bila kitorang tanya pasal anak, boleh plak dia lupa. Umur anak pun dia lupa. Kesian...Banyak sangat masuk air dalam badan. Heheh..

Plan awal aku cuma nak ke rumah dia untuk pinjam radio saje untuk aku guna masa program family day keesokan harinya. Tapi dah alang-alang datang rumah tu, beraya sekali. Tak sangka plak Mar, Zaida dengan Linda nak join sekali.

Tahun ni tak meriah macam tahun lepas sebab masing-masing ada komitmen. Mana yang ada je lah.


Tuan rumah yang sedondon hijau tu. Yang tepi kanan aku Zaida & Husband (nama pun Fendi jugak), tudung coklat tu Mar. Husband dia yang dukung anak lelaki tu. Belakang tudung hijau tu Linda & husband. Aku dah block anak Linda.

Semalam pula, sempat aku ke Segambut untuk attend jemputan dari Anyss. Dia buat open house kat poolside. Open air je. Senang nak berlegar-legar.

View pun cantik...

Kalau dapat jemputan dari Anyss memang susah nak tolak sebab kitorang mesti nak rasa kek hasil tangan dia. Sedap gile.. Semalam sempat minta resepi Congo Bars dari dia tapi dia kata nak whatsapp sebab kitab resepi ada kat rumah katanya.

Tahun lepas aku dapat tapau Pavlova, tahun ni tak sempat sebab Anyss kata kek ada kat rumah. Malas nak mendaki naik tingkat 16. 



Kamera smartphone je uolls. Hasilnya pun sendu walau hakikatnya view sangat marbeles.

Notakaki:
Last year sesat barat, this year smooth je perjalanan ke rumah Anyss.

No comments:

Post a Comment