Wednesday, November 18, 2015

TERIMA KASIH ANONYMOUS

Assalamualaikum...

Selamat hari Rabu. Lagi dua minggu nak berakhirnya bulan November 2015. Masuk pula nanti bulan Disember 2015 dan akhirnya tahun 2015 melabuhkan tirai.

Pagi ni buka blog, nampak di bahagian komen. Ada anonymous komen pasal percutian aku ke Pulau Pangkor yang entah tahun bila punya percutian tu. Agak kurang senang dengan komen macam tu, aku tak approve dan terus delete.

Aku tak tahu siapa dia dan tak nak ambil tahu siapa dia. Maaf lah pada anonymous tu kalau dia baca entry ni.

Dia tegur cara pemakaian member aku. Free hair dan sleeveless. Yes, member aku tu melayu. Pure melayu.

Cerita entah tahun bila tu dia baru nak komen dan menegur dengan agak kasar.

Aku tahu hukum hakam dalam agama. Membuka aurat itu memang hukumnya haram bagi lelaki mahupun wanita.

Nasib baiklah semua komen-komen aku tapis dahulu. Banyak juga komen-komen kurang ajar yang aku terima dalam entry aku sebelum-sebelum ini oleh anonymous. Kenapa tak letak muka, nama dan diri sendiri??

Kalau betul nak menegur, tunjukkan diri anda. Bukan bersembunyi disebalik anonymous. Aku paling tak berkenan.

Menegur biar berhemah. Cakap atau taip elok-elok supaya apa yang hendak disampaikan tu meresap ke hati dan memberi keinsafan. Bukan kata-kata tu meresap ke hati dan terus buat hati panas.

Semua orang tak sempurna. 

Ustaz pun bertelagah sesama ustaz. 

Wanita bertudung labuh pun ada yang bermulut puaka.

Wanita berpurdah pun ada yang bermata liar.

One more thing, kawan aku tu dia tak tinggal solat, tak pernah aku dengar dia keluarkan kata-kata carut dari mulut dia, dia tak pernah marah, soft spoken, sangat taat pada mak dia, dan sangat membantu kawan-kawan.

Kita doakan je lah supaya satu hari nanti dia akan menutup aurat dengan sempurna.

Mungkin Allah dah tetapkan dia sebagai ahli syurga dan kita???

Hurmmm....hanya Allah sahaja yang mengetahui.


"Speak only when your words are more beautiful than then silence you make"

Terima kasih.

1 comment: