Thursday, February 16, 2012

TRAFFIC LITE PUNYA PASAL

Tiap kali berhenti kat traffic lite, aku mesti teringatkan satu peristiwa masa kecik-kecik dulu.

Cerita pasal motor, traffic lite berwarna merah dan turun kat traffic lite.

Hanya kawan-kawan tertentu je yang pernah aku ceritakan pasal hal ni. Untuk hari ni, dengan rasa kurang malunya aku nak publish dalam blog yang amatur nih.

Ceritanya macam ni :

Satu malam tu pakcik aku ajak pegi pasar malam. Selalunya pergi pasar malam kat kampung je, so cuma jalan kaki. Yang ni pulak pakcik aku nak ajak pegi pasar malam yang agak jauh dari kampung. Dia kata kena naik motor. 

Macam biasa, aku pakai helmet duduk belakang. Pakcik aku kata pegang pinggang dia kuat-kuat. Takut-takut aku jatuh pulak. Sampai kat traffic lite, pakcik aku berhenti sebab lampu merah.

Aku yang duduk belakang ni macam rasa mamai-mamai pastu rasa macam lama je kat traffic lite tu. Dengan tak semena-mena nya aku pun turun pastu berdiri sebelah motor pakcik aku. Ada sorang pakcik naik motor yang tengah sama-sama berhenti kat traffic lite tu terkejut, terus panggil pakcik aku. Pakcik aku terperanjat tengok aku berdiri sebelah motor.

Terus pakcik aku jerit " kenapa kau turun? "

Aku dalam keadaan blur terus cakap " tak sampai lagi ke? ingatkan dah sampai.."

Masa nak balik tu pakcik aku remind aku supaya jangan turun masa kat traffic lite. Sampai rumah, aku terus kena bahan dengan pakcik aku.

Satu rumah gelakkan aku.. Dah puas gelak, kena kutuk pulak tu..

Hampes...

sebab kau lah aku kena bahan ngn family aku tau

Kataku : Biasalah, nama pun budak-budak..

No comments:

Post a Comment