Wednesday, November 6, 2019

FENDIxBANDUNG | IMAH SENIMAN RESORT

Assalamualaikum,

Untuk trip kali ini, kami tak pergi ke Kawah Putih walaupun orang kata Kawah Putih mempunyai pemandangan yang cantik untuk bergambar. Tak apa lah, bukan tak berminat tapi sebab cuaca macam tidak berapa nak mengizinkan. Jadi, kami terus balik ke bandar Bandung untuk shopping... Shopping lagi untuk ke sekian kalinya. Bukan aku lah yang shopping, aku cuma mengikut dan tunjukkan tempat pada Oey je.

Selesai shopping, terus gerak ke kawasan Lembang. Dari bandar Bandung ke Lembang tidak mengambil masa yang lama, lebih kurang dalam 45 minit dan Alhamdulillah perjalanan lancar walaupun hari sudah agak gelap masuk Maghrib.

Macam dalam perancangan, kami akan tukar tempat penginapan. Kali ini kali menginap di Imah Seniman Resort. Alamatnya seperti di bawah. Bayaran untuk penginapan aku tak berapa tahu sebab Oey yang uruskan. Aku cuma bayar je pada dia. Masa kami sampai, hari sudah gelap. Tak nampak apa-apa yang menariknya. Apa yang terfikir kat kepala kami adalah nak cepat-cepat check in dan berehat.

Alamat Imah Seniman Resort :

Jalan Kolonel Masturi No.8 Gudangkahuripan, Cikahuripan, Lembang, Kabupaten Bandung Barat, Jawa Barat 40391, Indonesia.

Inilah katil kami.

Esok paginya, kami ronda-ronda kawasan resort. Kawasan resort agak besar. Nak tengok-tengok apa yang menarik yang disediakan di resort ini. 







Konsep resort ini adalah alam semulajadi dan dikelilingi dengan tasik. Tidur malam kami ditemani dengan bunyian air mengalir. Penginapan kami ini berserta dengan sarapan pagi tapi menu yang simple-simple dan tak berasa sangat kat tekak. Heeee...





Yang berbentuk tiga segi tu adalah tempat duduk untuk restoran. Kami berkesempatan makan ikan bakar kat situ untuk dinner.

fendi..

No comments:

Post a Comment