Monday, October 12, 2009

AKU, DIA, MEREKA DAN HARI RAYA

tahun ni, aku rase seronok sangat bile dah ada kete lembu sendiri sebab leh aku tunggang dia wat gi jalan beraya.. masa 03 Oktober 2009, aku, anyss ngn oey gi beraya kat negeri sembilan..

seronok nya dapat berkumpul walaupun tak ramai dan paling terharunya bila Oey sanggup turun dari Manjung semata-mata nak join beraya ni.. TQ Oey, ko lah the true frenz dalam hidup aku walaupun kadang kala tindakan ko menaikkan kemarahan aku..

kitorang gerak awal pagi sebab singgah ke rumah Eja kat Serdang. Eja masakkan bihun goreng dengan pisang goreng untuk kitorang. Memang happy sangat dapat jumpa Eja ngan husband dia, Din. Eja pun bakal jadi ibu akhir November ni.. Pas gi umah Eja, aku gerak gi ambil Anyss kat umah dia.. Apa ntah nama tempat Anyss tu, yang aku tau, jumpe signboard AU Keramat then belok kiri. Tu je yang aku tau.. kelam kelibut sket la kan nak cari umah Nyss walaupun kitorang penah gi umah dia sblm ni.

Dari sana kitorang mulakan perjalanan ke PD..singgah lah umah Ija..of course le kan kalo gi PD kena la gi umah dia. wajib... then dari PD, gerak menuju ke Seremban lak kemudian balik semula ke Pasir Panjang..

erkhhh..ulang alik tu dari PD ke Seremban then balik ke PD semula..

Dalam Maghrib tu, kitorang drive ke Melaka pulak. Dalam kesamaran malam tu, Alhamdulillah..berjaya jugak kitorang gi sana dengan selamatnya..



~ Oey da tak sabar nak gerak Melaka da ni..dia kata, kalo da janji nak ke Melaka, kena teruskan jugak perjalanan, xleh nak cancel ~



~ ni le tuan rumahnya..tengah susukan baby Ipan dia ~




~ cik puan Anyss tengah senyum manja. Eh, Nyss pakai baju kurung la ~



~ auntie Nyss main ba ba cak ngn Baby Ipan yang sangat messssraaaa orang ~



~ Oey masih lagi termenung mengenangkan nasib di hari raya ~


~ ni bukan Eye On Malaysia..ni lah Eye On Melaka ~



~ sempat aku snap pic ni dalam Cruise Melaka..nice gilers view time malam ~



~ rumah-rumah orang di persisiran Sungai Melaka..tapi OMG bau air sangat busuk ~



~ cik puan Nyss ngn aku..nak jugak enterpreme kan aku nih ... camera aku, suka ler ~



~ jumpe lak air pancur ni kat tepi sungai .. teringat lak kat Kuching ~



~ kitorang enjoy naik Cruise tapi seat kecik la..kureng selesa ~



~ tengah tunggu Cruise sampai nak ambik kitorang ~

No comments:

Post a Comment