Tuesday, May 22, 2012

KE PHUKET LAH KITA

Agak tidak teruja dengan promosi yang dibuat oleh Air Asia minggu lepas walaupun banyak tempat menarik yang ditawarkan harga rendah.

Tak pasti kenapa nafsu untuk melancong dah agak berkurangan sejak kebelakangan ni.

Mungkin sebab hasil dari kesan sakit kaki yang masih belum elok, hingga aku rasa cuma nak duduk rumah sahaja.

Ataupun disebabkan pengalaman tahun ni yang mana aku terpaksa cancel-kan 2 percutian ke Hatyai dan Kuching. Macam aku pernah sebut-sebut sebelum ni, Allah dah tentukan semuanya. Semua ada hikmah.

Tapi....dalam tidak-tidak tu, ter-book jugak tiket dari Phuket ke Kuala Lumpur. Kitorang plan nak naik train dari KL - Phuket, so masa balik tu baru naik flight.

Ni semua gara-gara pengaruh kawan-kawan. Tapi ada cerita yang tak berapa nak best pasal percutian ni.

Masa nak book tiket, tak boleh nak book sekali ramai sebab harga tambang jadi mahal, so nak tak nak kena book sorang-sorang. So, kitorang dah plan nak naik pukul berapa dan nombor flight semua. Nak naik flight pukul 9.15 malam.

Yang bestnya, aku sorang je yang lepas dapat tiket yang dirancang, member yang lagi 4 orang langsung tak lepas. So, buat keputusan dorang ambik flight awal dari aku. Berhempas pulas la dorang nak ambik flight pukul 7.10 malam. Anyss sorang je yang lepas. Yang lagi 3 orang tak lepas. Hah...cuba punya cuba, tak berjaya.

So? Apa jadi dengan percutian kitorang.

At last, yang lagi 3 nak cuba book lain kali. Mana lah tau ada promosi lagi kan. Kalau dah betul-betul tak ada, mereka bertiga terpaksa balik naik train jugak dan akulah orang terakhir yang akan meninggalkan bumi Phuket sebab flight aku yang paling last.

Malas nak fikir pasal benda ni, tunggu je lah tahun depan. Sebab ni cerita pasal tahun depan. Apa yang penting ni, nak elokkan semula kaki yang tak berapa nak elok ni ha..hahhaha..



Kataku :
Macam tak best je nak gi Thai

1 comment: