Monday, October 28, 2013

YOGJAKARTA BERHATI NYAMAN - BHG. 1

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera Untuk Semua

Aku bukan kaya, apatah lagi hendak berlagak kaya. Ya, aku tau bila aku bercerita yang aku bercuti sekali lagi ke Kota Yogjakarta selepas pulang bercuti dari Korea ( bulan September ), orang akan kata aku sengaja menghabiskan duit, membazir dan membuang masa pergi ke negara orang.
Bercakap lah sepuasmu kalau itu yang menjadi kesukaanmu. Aku kenal dan tahu siapa diri aku, apa tujuan aku dan kenapa aku buat macam tu.
Lupakan drama sebabak tu, let’s continue dengan sedikit pengalaman aku bercuti santai di Yogjakarta yang berhati nyaman. Pertama sekali aku nyatakan kat sini yang percutian aku ni bukan untuk bercuti dengan tujuan melihat negara dan tempat-tempat menarik di sana. Tujuan aku bercuti adalah untuk bersantai, menenangkan diri di sana dan paling penting berjumpa dengan kawan-kawan yang dah setahun tak aku jumpa. Rindu...ya ada perasaan rindu aku pada mereka.
Untuk pengetahuan semua juga, ini kali kedua aku terbang ke Yogjakarta. Jadi, aku dah puas jelajah daerah di sana. Tiadalah kunjungan ke candi-candi, ke pasar-pasar atau muzium-muzium sejarah untuk percutian kali ini. So, jangan mengharapkan gambar-gambar seperti itu. Tempat-tempat tu semua dah aku abadikan masa percutian pada tahun 2010 (kalau tak silap).
Flight dari LCCT pukul 3.15 petang waktu Malaysia. Aku ambik half day, pagi tu kerja, tengah hari gerak ke LCCT. Sampai di Lapangan Terbang Adisucipto pukul 5.00 waktu Indonesia. Sesiapa yang dah pernah pergi ke Yogjakarta mesti tau kan betapa kecik nya epot daerah ni. Masa beratur untuk lepaskan Imigresen pun kena bersesak-sesak. Sabar aje lah.
ciptaan Allah itu sangat sempurna.. SUBHANALLAH
Mas Ichan dan Wahyu dah tunggu aku dengan penuh keterujaan. Haha TQ sebab datang jemput. Dari epot ambik Mas Tintung pulak untuk menuju ke destinasi di Jalan Malioboro untuk satu majlis di Mirota Batik mall dan majlis tu jugak mendapat tajaan pakaian daripada butik Mas Ichan. Sebab tu kitorang datang untuk majlis tu. Kebetulan MC untuk majlis tu kawan-kawan kitorang jugak.
menunggu waktu pengumuman pemenang
Majlis habis pukul 11.00 malam. Aku dah penat sangat. Singgah makan gudeg kat lesehan. Best sangat. Gambar tak snap sebab dah malam, bateri hp pun dan nak mati.
Kataku :
Susah sangat nak dapat wifi kat sana.. mati kutu aku..

No comments:

Post a Comment