Wednesday, September 23, 2015

JALAN JALAN | CAMERON HIGHLAND : BHARAT TEA PLANTATION

Assalamualaikum,

BHARAT TEA PLANTATION

Jangan ditanya Bharat Tea Plantation ni kat mana. Aku pun tak paham sangat lokasi-lokasi Tanah Rata tu kat mana, Brinchang tu kat mana. Hahhaha..maklumlah, baru kali kedua ke datang sini.

Selepas puas mencuci mata kat Lavender Garden tu, aku bawak famili ke Bharat Tea Plantation. Saje nak menghijaukan pandangan mata.

Gigihlah follow GPS untuk ke sini. Untuk makluman, WAZE aku dah uninstall dari HP sebab WAZE banyak bawa kesesatan jalan pada aku.

Kitorang singgah sini sebab nak tengok ladang teh. Biasanya tengok orang post kat FB je, jadi nak juga aku merasa pegang-pegang daun teh kan.








Kakak moks dah penat berjalan. Tengah duduk membelek gambar dalam HP pulak

 Teh Tarik & Lemon Tea. Order air sekadar buat syarat. Tujuan utama sebab nak tengok view.

Masa tengah duduk-duduk melepak, ada segerombolan budak-budak sekolah sampai. Nampak dorang turun ke ladang teh. Teruja sangat dorang.

Macam semut kalau tengok dari atas.

Akhirnya our turn untuk turun ke bawah dan merasai sendiri berada di tengah-tengah ladang teh :-


 Semangatnya mak aku ni. Jaga-jaga mak, mak tu sakit kaki.


 Tengok boleh, petik jangan.


Pekerja ladang teh.. Girls!! what are u doing there?? Turun sini..

 Tolong jaga kebersihan ladang.


Ni tandanya saya check in & saya check out.

Hari pun dah nak petang. Kaki pun dah sakit sebab kena mendaki tangga semula untuk naik ke atas. Masanya untuk kita pulang. Plan seterusnya nak ke MARDI tapi dah terlepas laluannya. Mak kata balik je lah sebab takut sampai rumah malam sangat.

Baliknya tu kitorang ikut laluan Tapah. Laluannya agak scary tapi bagi aku macam takde masalah je nak drive laluan macam tu sebab aku pernah drive sendirian naik Kundasang dan pernah juga drive naik dan turun Genting Highland.

Next time kalau nak datang lagi, aku nak stay satu malam dan nak ikut laluan Tapah sebab boleh tengok air terjun!!!!

Ok tamat sudah percutian di Cameron Highland. Next trip plisss!!!!

Nota kaki:
On the way turun tu boleh pulak kakak aku muntah.. Aiyakkk!!!




No comments:

Post a Comment